3 צפייה בגלריה
מירב כהן רוני מרום ראש מועצה מצפה רמון
מירב כהן רוני מרום ראש מועצה מצפה רמון
"צעדה צעד אחד רחוק מדי". מרום וכהן
(צילום: יוחאי צוברי, באדיבות מועצת מצפה רמון)
ראש מועצת מצפה רמון רוני מרום פנה באחרונה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בתלונה נגד השרה לשיווין חברתי מירב כהן - ודרש שתתנצל על הדברים שפרסמה כשסירב להשתמש בתקציבים ממשרדה לטובת הקהילה הגאה, כפי שנחשף ב-ynet.
"הגברת מירב כהן צעדה צעד אחד רחוק מדי", כתב ראש המועצה על הפוסט שכתבה השרה, ובו כתבה "גם אם מצפה רמון אמרה 'לא' לקהילה הגאה, 74 רשויות מקומיות אמרו כן". מדובר בתקציב ייעודי לפעילויות עבור העלאת המודעות והנראות של קהילת הלהט"ב ברשויות המקומיות, והתוכנית שאותה ביקשו התושבים לקיים כללה מעגלי שיח למחנכים, שיח "גאווה על הבר", רכישת ספרי ילדים להעלאת המודעות לקהילת הלהט"ב עבור הספריה העירונית ועוד, אך המועצה סירבה לקיום האירועים ולשימוש בתקציב המיועד לכך. מרום הודיע כי הוא "לא חושב שזה מעניינה של המועצה" וכי היא "אינה עוסקת בקידום קהילות". במכתב שכתב יצא נגד הקהילה הגאה ואף טען כי אין מדובר כלל בקהילה. בתגובה, קיימו מצעד גאווה ראשון ביישוב הקטן אליו הגיעו מאות אנשים.
3 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה במצפה רמון
מצעד הגאווה במצפה רמון
התגובה של התושבים לראש המועצה
(צילום: בראל אפרים)
3 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה במצפה רמון
מצעד הגאווה במצפה רמון
(צילום: בראל אפרים)
לאחר שהשרה לשוויון חברתי פרסמה את הפוסט המדובר בפייסבוק, שלח ראש המועצה מרום מכתב ליועץ המשפטי לממשלה ודרש את התנצלותה. "באורח פלא בחרה השרה לציין דווקא את מצפה רמון כרשות שלא הגישה את הקול קורא העוסק בפיתוח וביצוע תוכניות למען 'קהילות הלהט"בים' ברשויות המקומיות, בזמן שיש 183 רשויות שלא עשו כן". מרום הוסיף כי הפוסט שלה מעלה את השאלה אם מצפה רמון אמרה "לא לקהילה הגאה", והוסיף כי "זוהי אמירה שאין בה דבר מלבד הכפשת שמה של מצפה רמון. אני יכול להבין את הלהט לגרוף הון פוליטי מהרוח הכללית הנושבת במוקדי הכוח סביב סוגיית הלהט"ב, אולם הפעם נדמה שהגברת מירב כהן צעדה צעד אחד רחוק מדי תוך שהיא מקריבה את שמו הטוב של היישוב שאני עומד בראשו על מזבחה האישי. מבקש בזאת שהשרה תציג בממלכתיות הראויה ותתנצל בפומבי לאלתר".
בשבוע שעבר שלח היועמ"ש של המשרד לשוויון חברתי, סורל הרלב, תגובה לראש המועצה, לאחר שהמכתב שלו הועבר לעיונו. "בפוסט השרה אין כלל הכפשה של הרשות המקומית מצפה רמון", כתב הרלב והבהיר כי דבריה מתייחסים לבחירת המועצה שלא לממש תקציב ייעודי עבור קהילת הלהט"ב, והימנעותה מלגשת לקול קורא עבור מיזם לפיתוח וביצוע תוכניות שונות למען הקהילה. "הנה כי כן, הרשות המקומית בחרה שלא לנצל תקציבים שנועדו לסיוע לקהילות הלהט"ב. הדברים של השרה (המבטאים כאמור מצב עובדתי), נאמרו בסמוך לדיון ציבורי שהתפתח לגבי מימוש תקציבים לאוכלוסיית הלהט"ב, בו גם אתה היית שותף, והם המשך לאותו דיון ציבורי כאשר יכולים גם אחרים להחזיק דעה שונה משלך", כתב.
מירב כהןהשרה מירב כהןצילום: משה מזרחי
כחצי שנה לאחר פרסום ה"קול הקורא" לרשויות מקומיות לפיתוח וביצוע תוכניות למען קהילת הלהט"ב, רשויות רבות בפריפריה לא חתמו על הסכמים עם המשרד, שמציע להקצות 93 אלף שקל לכל אחת מהן - שתוסיף 10% נוספים עד לסך של 103 אלף. השרה כהן מסרה כי "המשרד לשוויון חברתי בראשותי ימשיך לפעול לחיזוק וקידום קהילת הלהט"ב בישראל, עד שייזכו לשוויון בכל תחומי החיים. צר לי כי ראש מועצת מצפה רמון, מר רוני מרום, מונע מתושביו להנות מתקציבים שניתנים מהממשלה רק בשל דעותיו האישיות ויחסו המפלה כלפי קהילת הלהט"ב. אנו בוחנים בימים אלה את האפשרויות המשפטיות אשר ברשותנו על מנת שנוכל לתקצב את הפרויקטים באופן ישיר, גם ללא הסכמתו".
ראש המועצה במצפה רמון מסר בתגובה כי מדובר ב"תשובה מתחמקת ולא עניינית המדגימה מציאות לפיה ל'שומרי הסף' יש אג'נדה ושהם אינם מהססים לערבה בתפקידם המקצועי. במקרה דנן פרוגרסיבי שטוף מוח".