אורן גולדין (33), חבר קיבוץ ניר יצחק שעד עכשיו הוגדר כחטוף, נרצח בטבח ב-7 באוקטובר, וגופתו ככל הנראה מוחזקת בידי חמאס. כך עודכנה אמש (יום חמישי) משפחתו.
2 צפייה בגלריה
אורן גולדין
אורן גולדין
אורן גולדין
(צילום: פייסבוק)
גולדין, נשוי לאושרית ואב לאביב ולאילי, תאומים בני שנתיים, ניהל את המוסך בקיבוץ. הוא גדל בניר יצחק ובחר להקים בו את משפחתו לצד הוריו ואחיו. משפחתו ביקשה לשמור על פרטיותה בשעה קשה זו.

"חשבנו שכבר עברנו את הנורא מכול"

אתמול הותר לפרסום כי רס"ר (מיל') דב משה (דובי) כוגן, בן 32 מנוב, לוחם ביחידת שלדג, נפל בקרב בעומק רצועת עזה. כוגן הוא הלוחם השלישי משלדג שנהרג מתחילת הכניסה הקרקעית.
בלילה, לפני שנפל בהיתקלות עם מחבלים ברצועת עזה, שוחח כוגן עם חבריו לצוות ביחידת הקומנדו. הלוחמים דיברו על מחיר המלחמה שעלולים למסור אבות לילדים, ועל המשמעויות של הקרבות העזים להגנת המדינה. הם שיתפו זה את זה בתחושת השליחות למען הניצחון על חמאס, גם במחיר חייהם.
בשבוע שעבר, לפני שנכנס לרצועת עזה, ערך כוגן עם חברי הילדות שלו מהעיר מעלות שיחת וידאו בוואטסאפ, שבה שיתפו מהחוויות שעברו מאז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. "דיברנו על זה שאנחנו כבר די מבוגרים, וחשבנו שעברנו את הנורא מכול", תיאר עדן פרנקל, חברו של כוגן.
2 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') דב משה (דובי) כוגן ז"ל
רס"ר (במיל') דב משה (דובי) כוגן ז"ל
"היה אדם חכם מאוד". כוגן
(צילום: דובר צה"ל)
פרנקל סיפר כי צניעות גדולה וביישנות ליוו את דמותו של המהנדס המוכשר, שכמו אביו ורבים מבני משפחתו עבד במפעל רפא"ל, וזרים לא היו יכולים לדמיין כי עומד מולם לוחם מילואים ביחידת עילית בצה"ל.
"הוא היה אדם חכם מאוד ורק לאחרונה סיים תואר שני בהנדסה בטכניון. בקיץ הוא עבר עם משפחתו לגור בבית שרכשו במושב נוב שבגולן", אמר פרנקל. "בשבת הנוראית הוא יצא ישר לעוטף עזה, ויחד עם חבריו לצוות נלחם בבארי וברעים. קבענו בשיחת הווידאו לסגור את כל הפערים מאז המלחמה, והיינו אופטימיים", הוסיף בכאב.
איתן קלימן, חברו של כוגן מתנועת הנוער שבה היו השניים בילדותם, סיפר ברשת X (לשעבר טוויטר) סיפר על הלוחם שנפל. "דובי הוא עוד ענף מפואר של משפחת כוגן המופלאה. אביו שנפטר לפני שנתיים היה אחד המהנדסים המובילים ברפאל, וחתום על פיתוחים רבים. אמו מתפעלת את מערך סיוע הנזקקים במעלות. וכמובן סבא שלו אברהם כוגן, אחד מאנשי האקדמיה והמחקר הגדולים שהיו כאן. ודובי, כמו הוריו, תמיד היה שקט וחייכן. פועל בפשיטות ובענווה. אובדן עצום לעם ישראל ולקהילת מעלות", כתב. כוגן הותיר אחריו אם, שמונה אחים ואחיות, את רעייתו שקד ושלושה ילדים קטנים.