48 שעות לפני כינוס הוועדה שאמורה לאשר את מינוי ראש השב"כ, התקבל מכתב אנונימי שעשוי לעכב את המינוי: לוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, שאמורה להתכנס ביום שישי ולאשר את מינוי של ראש השב"כ הנבחר ר' המכהן כיום כסגן ראש הארגון, הגיע היום (ד') מכתב המתאר אירוע המוגדר כהתנהגות שאינה הולמת ונקשר בשמו של ר'. כך נודע ל-ynet.
2 צפייה בגלריה
ר' ראש השב"כ הנכנס
ר' ראש השב"כ הנכנס
ר' ראש השב"כ המיועד
(צילום: מוטי קמחי)
האירוע, המיוחס לכאורה לראש השב"כ המיועד, מחייב בדיקה פנימית שעשויה לעכב את המינוי. בשלב זה אין דרך לאשש את הפרטים המופיעים במכתב. בראש הוועדה עומד השופט בדימוס אליעזר גולדברג ותפקידה המוגדר הוא "להבטיח את טוהר המידות במינויים הבכירים, ולבחון שמא דבקו פגם או דופי כלשהם במינויים המוצעים".
בתגובה חריפה שמסר כתב ר' כי "מדובר במכתב אנונימי שנכתב ונשלח לפני כשלוש שנים ומופץ כעת בתפוצה רחבה. מאחורי המכתב עומד גורם בעל אינטרס, אשר ביקש לפגוע כבר אז בשני מינויים. המכתב חסר בסיס עובדתי, רצוף בשקרים ונועד גם הפעם לפגוע במינוי. ככל שיידרש, עדויות לכך יוצגו בוועדה למינוי בכירים".
מהוועדה המייעצת לבדיקת מינויים לתפקידים בכירים נמסר כי "הוועדה תתייחס לכל עניין במידת הצורך בעת מתן החלטתה".
בעבר היו מקרים שבכירים הסירו את מועמדותם מתפקידים בכירים, לאחר העברת מידע בעייתי לוועדה. אחד מאותם מקרים היה זה של ניצב בדימוס משה צ׳יקו אדרי, שהתמודד לפני שלוש שנים על תפקיד המפכ"ל, אך בעקבות מידע שהגיע לחבריה הם המליצו שלא למנותו לתפקיד.
2 צפייה בגלריה
בני גנץ נפרד מראש השב"כ היוצא נדב ארגמן
בני גנץ נפרד מראש השב"כ היוצא נדב ארגמן
שר הביטחון גנץ בפרידה מראש השב"כ נדב ארגמן
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
סגן ראש השב"כ ר' נמצא כעת בתהליך חפיפה ואמור להיכנס לתפקיד ראש שירות הביטחון הכללי בעוד שבוע. ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע בחודש שעבר כי בחר ב-ר' לתפקיד מחליפו של נדב ארגמן, שיסיים את תפקידו ב-13 באוקטובר.
ר' היה לוחם בסיירת מטכ"ל, ובהמשך התגייס לשב"כ בתור לוחם ביחידת המבצעים. הוא מילא שורת תפקידי ניהול ופיקוד באגף המבצעים, עד שהתמנה בשנת 2011 לראש האגף בשירות. בהמשך "הושאל" לתפקיד מבצעי במוסד, וכששב לשב"כ קודם לראש אגף המטה, שנחשב האיש השלישי בבכירותו בשירות הביטחון הכללי, הממונה על בניין הכוח.
ב-2018 מונה ר' לסגן ראש השב"כ - תפקיד שאותו הוא ממלא בשנתיים וחצי האחרונות. מול ר' התמודד על תפקיד ראש השב"כ קודמו בתפקיד הסגן, שגם הוא מכונה ר'. ביום שישי תצטרך הועדה למינויי בכירים להחליט כיצד להתמודד עם המידע שהגיע לידיה - והאם לקדם את מינויו של ר' לראש השב"כ.