יאיר קספריוס, מנהל הלשכה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שידוע כמקורב לבני הזוג נתניהו, מונה בהנחיית לשכת רה"מ לתפקיד ראש אגף ביקורים וקשרים בינלאומיים. הוא יחליף בתפקיד את מיכל יניב, שאחראית במסגרתו על ביקורי ראש הממשלה ורעייתו בחו"ל.
יניב, שהייתה מושאלת מהשב"כ למל"ל, הוחזרה לתפקידה הקודם במל"ל כראש קשרי חוץ באותם התנאים, כך דיווח מיכאל שמש בכאן חדשות. היא נבחרה לתפקיד ראש האגף לביקורים במכרז, והחליפה אז את עדנה חלבני הוותיקה, שבמשך עשרות שנים הייתה אחראית על תיאום ביקוריהם בחו"ל של ראשי הממשלה - מאז ימי ראש הממשלה גולדה מאיר.
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם בכירי הקהילה היהודית בצרפת
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם בכירי הקהילה היהודית בצרפת
ראש אגף ביקורים וקשרים בינלאומיים הוזזה מתפקידה לטובת מקורב לזוג נתניהו
(צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
לפי הערכות במשרד ראש הממשלה, יניב הוזזה בעקבות הוראת משפחת נתניהו לאחר ששירתה את ראש האופוזיציה כיום וראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד וכן את ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. שתי עובדות נוספות שעבדו איתה בלשכת רה"מ חזרו למל"ל גם כן.
גורמים שמעורים בפרטים אמרו שמדובר בטעות קשה מצד לשכת נתניהו, שכן נושא הביקורים בחו"ל הם רגישים מאוד ומהווים מקור להסתבכויות - וקספריוס לא בקיא בנושא.
יניב עוד הספיקה לנהל את ביקורו הראשון של נתניהו בצרפת, שבמהלכו קספריוס נראה נושא את ציודה של שרה נתניהו ומחזיק שקיות של בגדים מחנויות יוקרה.