1 צפייה בגלריה
הנרצח סלאמה אבו סעלוק תושב כפר קאסם
הנרצח סלאמה אבו סעלוק תושב כפר קאסם
סלאמה אבו סעלוק
סלאמה אבו סעלוק, כבן 30 מכפר קאסם, מת היום (חמישי) מפצעיו בבית החולים בילינסון, כשבועיים אחרי שנורה בג'לג'וליה. הרקע לירי הוא פלילי, ומדובר בנרצח ה-82 בחברה הערבית מתחילת השנה.
הירי התרחש לפני כשבועיים מאחד הבתים בג'לג'וליה, כשאחד הקליעים פגע בפלג גופו העליון של אבו סעלוק. צוותי מד"א פינו אותו לבית החולים כשהוא במצב אנוש, והיום נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. לטענת קרוביו של אבו סעלוק, "זו טעות בזיהוי, הוא לא היה היעד. הוא נפל קורבן לאלימות המתפשטת בחברה הערבית".
קרוב משפחתו הוסיף כי "התפללנו שהוא יחלים, אבל לצערי לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. הפשיעה משתוללת ואין מי שיעצור אותה, ולא ידוע מה מחכה לנו עוד".
תושבים מג'לג'ולה ומכפר קאסם מתחו ביקורת גם הם, ובין השאר ביטאו תחושה ש"הופקרו" על-ידי הממשלה והמשטרה, שלא מצליחות להשתלט על הפשיעה בחברה הערבית. "רוצחים מסתובבים משוחררים כאילו לא עשו כלום", טענו כמה תושבים.
ברקע, המשטרה הצליחה לפענח רק 10 מתוך 82 הרציחות שהתרחשו השנה. מדובר בקצב של כ-200 נרצחים בשנה, שיהווה שיא חריג וכואב, דווקא אחרי שבשנת 2022 הייתה לראשונה זה שנים ירידה במספר הנרצחים. גם בשנת 2022 פוענח שיעור קטן יחסית של מקרים - כ-22% בלבד מתוך 111 מקרים - וב-2021 פוענחו כ-30% מתוך 126 רציחות.