צה"ל אסר היום (חמישי) להיכנס למאחז הבלתי-חוקי רמת מגרון, ארבעה ימים לאחר שפונה בפעם השלישית תוך חודש, והכריז עליו כשטח צבאי סגור כדי למנוע הגעה למקום. כמה שעות לאחר הוצאת הצו, הגיעו כוחות מג"ב לגבעה, הציגו את הצו לתושבים והודיעו כי שהייתם מנוגדת לצו.
השימוש בצו צבאי בסוגיות המאחזים נחשב לכלי אגרסיבי מצד מערכת הביטחון, שנכנס לשימוש יותר תכוף מאז האירועים החמורים בגבעת קומי אורי שבה הותקפו לוחמי מג"ב מצד התושבים.
1 צפייה בגלריה
החיילים מקריאים את הצו בשטח לתושבים
החיילים מקריאים את הצו בשטח לתושבים
"איננו מתכוונים לרגע להרים ידיים". תושבי מגרון
(צילום: רמת מגרון)
למרות הפינויים החוזרים ונשנים, התושבים במאחז שבו והקימו פעם אחר פעם את בתיהם, אולם לפי ההחלטה, ככל הנראה שהממשלה החליטה שלא לאפשר לגבעה לקום בחזרה בכל מחיר, ותוך ימים ספורים נהרסה בשנית הבנייה החדשה. למרות צווי הפינוי, פקדו את המקום שורת רבנים בולטים בציונות הדתית, וכן חברי כנסת שהתבטאו בעבר נגד פינוי המאחז.
התושבים במאחז טענו כי מדובר ב"שיא חדש של רדיפה דרקונית נגד ההתיישבות", והצהירו שלא יוותרו: "אנחנו מוסרים מכאן לבני גנץ ולכל מי שהחליט להילחם בנקודות ההתיישבות היהודיות - זה לא יעזור לכם. איננו מתכוונים לרגע להרים ידיים, ונמשיך להיאבק על השליטה היהודית ברכס האסטרטגי ויהי מה", אמרו התושבים. "אהבת הארץ שפועמת כאן בלב התושבים חזקה יותר מכל מי שבא לפגוע בארץ ישראל, והיא תנצח בסופו של דבר".
במערכת הביטחון אישרו כי על הגבעה הוטל צו המורה על שטח צבאי סגור שאוסר כניסה ובנוסף אוסר הכנסה של חומרי בנייה וציוד לשטח.