3 צפייה בגלריה
זירת הירי בנתניה
זירת הירי בנתניה
זירת הירי בנתניה
(צילום: אברהם לוי)
הפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגד בני טוחטייב, תושב נתניה שניסו לרצוח אותו מחוץ לביתו שנאבק ביורה שמת כעבור כמה ימים כתוצאה מהחבלות. כך עולה מההחלטה שפורסמה היום (שני) עם הגשת כתב האישום נגד אחיו של המנוח שהמתין לו באותו הזמן ברכב.
חקירת המקרה, שאירע בחודש שעבר, העלתה שטוחטייב (26), שנפצע באותו ערב באורח קשה, פעל מתוך הגנה עצמית. המשטרה מצאה בזירה, ברחוב הטורים בנתניה, אקדח - וימים ספורים לאחר מכן עצרה כמה מעורבים.
בכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד נכתב כי טוחטייב היה מסוכסך עם אילן זכרוב, שהחליט להמית אותו - ויחד עם אחיו ארנסט הגיע ברכב לביתו כשהוא מחזיק באקדח ומחסנית טעונה. טוחטייב הספיק לצאת מבית משפחתו, כשאילן יצא מרכבו - התקרב אליו וירה לעבר פלג גופו העליון כמה פעמים מטווח קצר.
3 צפייה בגלריה
זירת הירי בנתניה
זירת הירי בנתניה
(צילום: אברהם לוי)
3 צפייה בגלריה
זירת הירי בנתניה
זירת הירי בנתניה
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
בין השניים התפתח מאבק פיזי, עד שבשלב מסוים לקח טוחטייב את האקדח לידיו, והיכה באמצעותו את היורה כמה פעמים בראשו. טוחטייב פונה מהמקום באמבולנס, ונותח בבית החולים שבו גם טיפלו בפצעי הירי. בזמן המאבק המתין אחיו של היורה ברכב - ולאחר מכן פינה אותו לבית החולים באופן עצמאי. זכרוב נפטר כעבור כמה ימים כתוצאה מהחבלות שספג.
עו"ד משה אורןעו"ד משה אורןצילום: זהר שחר
ארנסט זכרוב (37) הואשם בגין מעורבותו באירוע בעבירות נשיאה והובלת נשק, שיבוש מהלכי משפט ובהדחה בחקירה. הפרקליטות טוענת כי עוד לפני שאחיו מת מפצעיו, שלח זכרוב הודעה לבת זוגו של אילן ובה הורה לה להשמיד את כרטיס הסים בטלפון הנייד שברשותה כדי למנוע או להכשיל את חקירת האירוע. כמו כן, בזמן שבת הזוג ואביו של אילן זומנו לחקירה משטרתית, הורה להם האח לומר כי אינם יודעים דבר על נסיבות האירוע.
עורך הדין משה אורן, שמייצג את ארנסט זכרוב מסר בתגובה: "ביקשנו לצלם את חומר הראיות לכשנקבל אותו נגיב".
עורכי הדין גיא מימון ושי לוי, המייצגים את טוכטייב, מסרו: "הנסיבות קשות מאוד. אך בנס ניצלו חייו של טוחטייב מניסיון ההתנקשות".