ארגוני המורים תומכים בהחלת תו ירוק גם על עובדי הוראה בבתי הספר – אך רק בתנאי שהדבר יחול על כל עובדי המגזר הציבור. הסתדרות המורים הודיעה כי "מה שיחול על עובדי מגזר ציבורי שבאים במגע ישיר עם ציבור, יחול גם על עובדי הוראה". בממשלה מתקיימים בימים האחרונים דיונים על החלת התו הירוק על כל המגזר הציבורי.
יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז, אמר ל-ynet כי הוא תומך גם בחיסונים בבתי הספר וגם בכך שתתאפשר כניסה למוסדות חינוך רק עם תו ירוק, או עם תוצאה שלילית. הסוגייה הבאה הנפיצה היא אם יותר למורים שלא התחסנו ללמד מרחוק - ואם במצב שלא תתאפשר הוראה מרחוק יקבלו המורים הסרבנים שכר. נכון להיום יש 37,000 מורים וצוותי חינוך שטרם התחסנו ולפי הערכות רבים מהם על רקע התנגדות אידיאולוגית.
3 צפייה בגלריה
אילוסטרציה של מסכה בכיתה
אילוסטרציה של מסכה בכיתה
כניסה רק למורים עם תו ירוק?
(צילום: shutterstock)
יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס כבר הציע כי מורים שלא יתחסנו ויסרבו להיבדק פעמיים בשבוע ישלחו הביתה ללא שכר ובהמשך על משרד החינוך לזמן אותם ואם לא ישנו את עמדתם יצטרכו לחפש לדבריו מקום עבודה אחר. סוגיה זו טרם הוכרעה. סוגיה נוספת שהמערכת תתקשה להתמודד איתה, היא בעיית המורים שידבקו בקורונה וישלחו לבידוד על רקע מחסור חמור גם בשגרה של כעשרת אלפים מורים.
"עובד הוראה שלא יתחסן, שייבדק פעם או פעמיים בשבוע, אני בעד", הודיעה גם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דויד, בוועידת החינוך הלאומית של השלטון המקומי. "אם אני דורשת מההורים לחסן את ילדיהם, אנחנו צריכים קודם כל להיות דוגמה. אך אמרתי בקבינט – מה שיושת על צוותי ההוראה, שיושת גם על צוותי רפואה ועל כל מי שבא במגע עם ציבור. לגבי הנושא מה יעשו איתם, על זה צריך להיות עם משרד החינוך".
"מה שיושת על צוותי ההוראה - שיושת גם על צוותי רפואה ועל כל מי שבא במגע עם ציבור"
בן-דויד התריעה ש"יש מחסור גדול של מורים ושל מנהלים, ואפילו התחיל של גננות. הבעיות האלה לא נוצרו עכשיו, אלא הצטברו כי אף אחד לא מסתכל על זה ולא מתייחס. אף אחד גם לא רוצה לפתור את הבעיה ולכן זו בעיה קשה. אם מורה שלא התחסן ולא יעשה בדיקות יישב בבית, מי יחליף? יהיו כיתות שיכנסו לבידוד, עוד לא ישבנו עם השרה אבל צריך מענה ללמידה מרחוק שיהיו בבידוד – שיעורים פרטיים בזום עובדים נהדר".
"ברור לנו שנתקשה לקיים מערכת למידה וצפוי כאוס רק בשל ההתעקשות לפתוח ב-1 בספטמבר", אמרה מנהלת של תיכון גדול בשפלה, "גם אם יאפשרו ללמד מרחוק בזום, זה לא יצליח. כבר הוכח הקושי ללמד וללמוד בזום ויתרה מכך ישנם מקצועות כמו למשל חינוך גופני שזה בלתי אפשרי".
3 צפייה בגלריה
 ימשיכו ללמוד מהבית? אילוסטרציה
 ימשיכו ללמוד מהבית? אילוסטרציה
ימשיכו ללמוד מהבית? אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לירז, מורה שלא התחסנה, מתנגדת לדבריו של ביבס. "זו לדעתי אמירה אומללה מאוד. מי שמגיע בדרך כלל חולה לבתי הספר הם התלמידים ולא המורים. אם הוא רוצה שנלך הביתה – זה צריך לכלול את כל הסקטורים, ולא את המורים. תמיד מחריגים אותנו ומציגים אותנו באור שלילי".
3 צפייה בגלריה
שרון אלרעי פרייס בריאיון לאולפן ynet
שרון אלרעי פרייס בריאיון לאולפן ynet
ד"ר שרון אלרעי פרייס
(צילום: נדב אבס)
כמו כן, בחוות דעת שגיבשה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, היא כתבה כי כניסת עובדים לא מחוסנים למקומות העבודה - ובפרט מקומות עבודה בסיכון מוגבר - עלולה להוביל לסיכון משמעותי למקבלי השירות בהם. היא טענה שיש להגביל את כניסת העובדים למקום העבודה בתנאי התו הירוק, ובכך להפחית את הסיכון לתחלואה, והציעה שעובד שלא יחוסן ייבדק פעם בשבוע בבדיקת PCR או פעמיים בשבוע בבדיקת אנטיגן.
מקומות עבודה בסיכון מוגבר, לדבריה, הם מקומות שבהם מתקיים ריבוי מגעים (קבלת קהל קבוע/מזדמן); מקומות שמופעלים בתנאי התו הירוק עבור קהל לקוחות; עבודה בחללים משותפים; מוסדות שמטפלים באוכלוסייה בסיכון מוגבר לתחלואה קשה; מוסדות שבהם מתקיימת חשיפה לאוכלוסייה שאינה מחוסנת (ילדים).