בן 29 מחיפה שדד וגרם חבלות לקשיש ערירי בן 80, ובהמשך תקף את השוטר שעצר אותו - ונשך אותו שלוש פעמים.
2 צפייה בגלריה
רוני דמין
רוני דמין
"מזל שהייתי עם מעיל". סימני הנשיכה על ידיו של דמין
(צילום: דוברות המשטרה)
המקרה התרחש ב-19 באוקטובר, אז הגיע החשוד אל ביתו של הקשיש ברחוב יל"ג בשכונת הדר. הוא דפק על דלתו של הקשיש, וכשזה פתח הוא בעט בדלת, הפיל אותו לרצפה, שדד ממנו מכשיר סלולרי ונמלט. האדם המבוגר נפצע באורח קל, וטופל על-ידי צוותי מד"א במקום. חוקרי תחנת חיפה שהגיעו לביתו אספו ממצאים בסיוע חוקרי הזיהוי הפלילי, פתחו בחקירה, וכשהתבררה זהות החשוד החלו לנסות ולאתרו.
אתמול, סמוך לשעה 13:30, במהלך סיור שגרתי שערך על גבי האופנוע המשטרתי שלו, הבחין רב-סמל בכיר רוני דמין - מש"ק שכונת הדר בחיפה - בחשוד מסתובב ברחוב אלנבי בעיר. "תוך כדי הסיור, ראיתי בחור שהגיע לקראתי עם כובע מצחייה שמכסה חצי מפניו", אמר דמין, "הוא נתן לעברי מבט חטוף והסיט את המבט. ההתנהגות שלו עוררה את חשדי, ואז הבנתי שזה הבחור שאחראי לשוד שהתרחש כמה ימים קודם לכן".
2 צפייה בגלריה
רוני דמין
רוני דמין
"נגיע לכל מי שיפגע בקשישים". רוני דמין
(צילום: דוברות המשטרה)
"מכיוון שהוא ראה אותי עם מדים ואופנוע, הבנתי שהוא ינסה להיעלם", הוסיף דמין. "החלטתי לבצע מעצר מהיר לפני שייעלם. ירדתי מהאופנוע, וראיתי את החשוד חוצה את הכביש בהליכה מהירה. ניגשתי אליו, תפסתי אותו בזרוע מאחור ואמרתי לו 'עצור, משטרה'. הוא הסתובב לעברי, משך אותי מהכביש לכיוון המדרכה והתנגד למעצר. הוא דחף אותי והשתולל".
דמין ציין כי תוך כדי ההתפרעות של החשוד, ששמע כי הוא עצור על שוד, ובעת ניסיון לאזוק אותו, נפלו השניים על הרצפה - בין הכביש למדרכה. "למזלי הייתה לי קסדה, אחרת הייתי נחבט בראש", אמר. "תוך כדי מאבק על הרצפה הרגשתי שהוא נושך אותי בחוזקה ביד. צעקתי עליו שיפסיק לנשוך אותי. הוא שחרר את הנשיכה, ואז נשך אותי פעם שנייה ביד שמאל כשאנחנו שוכבים על הרצפה ואני עם הגב לכביש. אזרחים ששמעו את הצעקות החלו להתקהל מסביב. הוא הצליח לנשוך אותי פעם שלישית, הפעם ביד ימין. מזל שהיה לי מעיל משטרתי, הרגשתי שאוטוטו הוא כבר תולש לי את הבשר של היד. אזרחים טובים, עוברי אורח, נרתמו לעזרתי, תפסו אותו ועזרו לי להשתלט עליו".
למקום הגיע צוות סיור שסייע בהשלמת מעצרו של החשוד. רס"ב דמין אמר כי "תוך כדי המעצר החשוד גם ניסה להשמיד ראיות ולזרוק טלפון וחפיסת סיגריות. זה נמשך כמה דקות בודדות, אבל נראה נצח. אחר כך טופלתי בבית החולים רמב"ם, עברתי בדיקות וקיבלתי זריקת טטנוס ותרופות. אני תחת מעקב שאכן הכול בסדר".
דמין ציין כי התקיפה של הקשיש הכעיסה את השוטרים בחיפה. "אנחנו קשובים לקריאות הציבור, בעיקר לקריאות קשישים", אמר. "חשודים שפוגעים בקשישים ייעצרו ויטופלו. לא נוותר עד שלא שנגיע לכל מי שפוגע בקשישים".