1 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל כוכבי מבקר את איציק סעידיאן בשיבא
הרמטכ"ל כוכבי מבקר את איציק סעידיאן בשיבא
(באדיבות המשפחה)
הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, הגיע היום (שלישי) לבקר את איציק סעידיאן בבית החולים שיבא תל השומר. זו לא הפעם הראשונה שכוכבי מבקר את סעידיאן אולם הפעם, כשסעידיאן מתקשר ומדבר, נכנס הרמטכ"ל לחדרו, נישק אותו בראשו ואמר לו "אני אוהב אותך".
סעידיאן אמר לכוכבי כי "כששמעתי שנבחרת לרמטכ"ל מאוד שמחתי", והרמטכ"ל השיב לו שהוא יודע מה עשה בעזה - ושהוא גיבור אמיתי. אחיו של סעידיאן, אבי, שהיה עד לרגע, אמר כי "זה היה מרגש, רגע אמיתי כזה ומאוד כנה". אל המפגש הצטרף גם אלוף משנה ארז אלקבץ, שהיה מפקד גדוד 13 במבצע צוק איתן, הגדוד בו שירת סעידיאן בעת המבצע.
לפני חודש, אחרי תקופה ארוכה, סעידיאן חזר לתקשר ולדבר עם קרוביו. לאחרונה הוא נכנס לסדרת בדיקות בעקבות הידרדרות במצבו, שבמהלכן צומצמו הביקורים הרבים לחדרו בעצת רופאיו.
סעידיאן הוכר כמתמודד עם פוסט טראומה בעקבות מלחמת צוק איתן והשתתפותו בקרב הקשה בסג'עייה שבו נהרגו שבעה מחבריו, וקיבל 25 אחוזי נכות. בשנים שחלפו מאז נאבק כדי להגדיל את אחוזי הנכות, אך בקשותיו נדחו. מאז אותו אירוע הוא מאושפז במחלקת טיפול נמרץ ביחידה הלאומית לטיפול בכוויות של בית החולים שיבא בתל השומר. פציעתו הובילה נכי צה"ל רבים להפגין תחת הסיסמה "כולנו איציק סעידיאן", במחאה על היחס שמקבלים מאגף השיקום של משרד הביטחון.