2 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
הגבר טען שניסה להתאבד, ולא לשפוך על אשתו חומצה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום נגד תושב ראשון לציון בן 50 שתקף את אשתו עם משקולת 5 ק"ג בראשה, ואז ניסה לשפוך עליה חומצה. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים.
הבעל, ללא עבר פלילי, מואשם בחבלה חמורה בנסיבות מחמירות וחבלה בכוונה מחמירה באשתו ולא ברצח - מכיוון שקיים קושי ראייתי לקבוע תכנון מוקדם, וברצון שלו להרוג אותה. עם זאת, העונש לשתי העבירות זהה, ומגיע לעד 20 שנות מאסר.
על פי כתב האישום, האישה, שביקשה להתגרש מבעלה לפני חמישה חודשים, ישבה ב-4 באוקטובר לאכול ארוחת צהריים בסלון ביתם שבו הם מתגוררים יחדיו - אך בחדרים נפרדים. ב-14:30 נכנס בעלה ושאל אותה מדוע היא לא משלמת את חשבון החשמל. ויכוח התפתח בין השניים, במהלכו האשים אותה שהיא בוגדת בו, ונענה בהכחשה. בתגובה, ביקש שתישבע בתורה. היא הכחישה שוב, תוך שהיא מנשקת מזוזה, ואף נישקה בהקשר זה ספר תנ"ך.
אז פנתה לשטוף כלים, והוא לחדרו. לאחר מכן, הוא שב עם משקולת 5 ק"ג, ובדממה, כשהיא עם הגב אליו, התקרב וחבט בעוצמה בחלק האחורי של ראשה. היא הסתובבה, והוא חבט בה שוב בפנים, מעל העין. היא נפלה, צעקה בשמו וקראה "די, די". הוא המשיך להכות אותה עם המשקולת, והיא התנגדה. לבסוף, עם רגליה וידיה, הצליחה להוציא את המשקולת מידיו.
בשלב זה הגבר הלך לחדרו ונטל בקבוק פלסטיק עם חומצה גופרתית הגורמת כוויות. הוא פתח את הבקבוק במטרה לשפוך עליה את החומר, אך היא ניצלה את חוסר תשומת לבו וברחה מהבית בצעקות "הוא רוצח אותי". הוא דלק בעקבותיה עם הבקבוק פתוח. עובר אורח ששמע את צעקותיה נחלץ לעזרתה ואחז בו בחזקה, כשהיא מסתתרת מאחוריו. לבסוף עובר האורח, יחד עם האנשים הנוספים, ריתקו את הנאשם לרצפה עד להגעת השוטרים.
בעקבות מעשיו סבלה האישה מחבלה מדממת בראשה ומנפיחות מעל העין, ונזקקה לתפרים. בחקירתו הודה הנאשם שתקף את האישה מאחור בטענה כי "השפילה אותו", אך הכחיש שהכה אותה כשהייתה על הרצפה. הוא טען שבבקבוק חשב שיש בנזין, שבאמצעותו תכנן להתאבד.
עורך הדין אסף שלם, המייצג את הנאשם, מסר בתגובה: "כתב האישום הוגש הבוקר. לאחר קבלת חומר החקירה ובדיקתו נמסור תגובתנו המפורטת".
2 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
(צילום: shutterstock)
"הפסיד כסף - והחליט לרצוח את חברתו"
במקביל, פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים נגד בנימין סטרוק, תושב חדרה בן 34, בגין ניסיון רצח וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, שביצע נגד בת זוגו לאחר שהפסיד בבורסה עשרות אלפי דולרים.
בכתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי נכתב כי סטרוק החל לסחור בבורסה על מנת לממן את חתונתנו. אז, הנאשם - שהיה מצוי בקשיים כלכליים, הפסיד עשרות אלפי דולרים, "והחליט לרצוח את בת זוגו ולשים קץ לחייו", לשון האישום.
ב-24 בספטמבר, התעורר הנאשם לפנות בוקר, נטל סכין מטבח באורך של כ-25 ס"מ ודקר את חברתו בצווארה בעוד היא ישנה. בת זוגו של סטרוק התעוררה וקמה במהירות מהמיטה, אך הוא "ניסה לדקור אותה, תוך שהוא אומר לה כי הוא מצטער וכי הוא עושה זאת בשבילה".
בת הזוג הצליחה לתפוס את להב הסכין ובכך מנעה מסטרוק להמשיך ולדקור אותה. בכתב האישום המפורט מתואר כי בשלב זה, "החלה להרגיע את הנאשם, ביקשה ממנו להניח את ראשו על ברכיה והוא עשה כן תוך שהוא ממשיך לאחוז בידית הסכין והיא ממשיכה לאחוז בלהבה".
לאחר שהצליחה להרגיע את סטרוק כי יש לה מספיק כסף לממן את החתונה, היא ביקשה ממנו לשחרר את אחיזתו מהסכין. כשעשה זאת, קמה עם הסכין בידה - ונמלטה לדירת השכנים. הם הזעיקו סיוע רפואי ומשטרה. כאן, נטל הנאשם סכין נוספת ודקר את עצמו בצווארו.
כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו למתלוננת חתך עמוק בצווארה וחתכים בכף ידה השמאלית. היא הובהלה לבית החולים, נותחה ובהמשך אושפזה במחלקת טיפול נמרץ, שם טופלה במשך 12 יום עד ששוחררה. סטרוק הובהל לבית החולים, ולאחר שטופל הועבר למעצר.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית