לא פחות מ-20 אלף שקל גבה אדם מהצפון ממובטחים רבים בביטוח הלאומי, לאחר שעל פי החשד התחזה לעורך דין ועובד הביטוח הלאומי לשעבר. לפי הפרשה הנחקרת ביחידה המרכזית של מחוז ש"י, נוירולוג מהצפון שעבד עימו זייף עבורו את המסמכים של המבוטחים, ובכך הצליח "לעבוד" על הביטוח הלאומי.
2 צפייה בגלריה
הזיופים שנמצאו אצל המעאכר
הזיופים שנמצאו אצל המעאכר
המעבדה לזיוף מסמכים שהתגלתה במהלך החיפושים
2 צפייה בגלריה
כיסא הגלגלים שמצאו ברכבו של הנוירולוג
כיסא הגלגלים שמצאו ברכבו של הנוירולוג
כיסא גלגלים שככל הנראה שימש את החשוד להתחזות
בדרך כלל, המבוטחים היו מי שכבר הוכרו כנכים, וביקשו להגדיל את אחוזי הנכות שלהם. הנוירולוג המוכר העביר על פי החשד מאות חוות דעת רפואיות פיקטיביות עבור המבוטחים - מבלי שבכלל בדק אותן.
בעקבות המידע שנאסף ע"י חוקרי אגף החקירות והמודיעין בביטוח הלאומי ושהועבר לחוקרי רשות המסים והיחידה המרכזית במחוז ש"י, נעצרו השניים בתחילת החודש שעבר ונחקרו בעניין. במהלך מעצרם, פשטו החוקרים על ביתו של הגבר וגילו בו מעבדה לזיוף מסמכים. בנוסף, התברר כי הוא זייף תיעוד של קבוצת נכים וייצר מצג שווא כאילו הוא מלווה נכים באופן קבוע. באופן הזה, הצליח החשוד ליצור קשר רגשי עם הנכים שפתחו אצלו תיק.
בחיפוש ברכבו מצאו החוקרים גם כיסא גלגלים, שככל הנראה שימש אותו להתחזות. לפני מספר ימים נמצאו בחשבונו כמיליון שקלים. השניים שוחררו למעצר בית לאחר ששילמו ערבות, ובימים הקרובים צפויים להיות מוגשים נגדם כתבי אישום.