יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, נחקר הבוקר (יום שלישי) במשטרה בעקבות התיעוד שבו נראה דוחף את חבר הכנסת איתמר בן גביר בבית החולים קפלן ברחובות ב-19 באוקטובר בכניסה לחדרו של עציר ביטחוני. מהמשטרה נמסר כי "בתום קבלת האישורים הנדרשים, זומן היום חבר הכנסת לחקירה, בסיומה שוחרר. ממצאי החקירה יועברו לעיון והחלטת הגורמים המקצועיים בהתאם".
בן גביר מסר בתגובה: "לצערי, המשטרה גררה רגליים בחקירת התלונה שהגשתי נגד ח"כ עודה שתקף אותי בבית החולים קפלן. אין בכנסת ועדת אתיקה והתלונה לא מטופלת שם. החלטתי לא לוותר ולהתלונן במשטרה. אחרי שאיימתי בפנייה כתובה שאעתור נגד רשויות החוק לבג"ץ מדוע המשטרה לא מזמנת את עודה לחקירה, אני שומע שהוא נחקר. אני רק מקווה שלפחות יחקרו את התלונה ברצינות".
עודה, מנגד, אמר בתגובה לחקירה: "משטרת רמלה חקרה אותי בחשד שתקפתי את בן גביר, המשטרה צריכה לחקור ולעצור את בן גביר - זה שהבעיר את השטח בחודש מאי האחרון, זה שמבעיר את סוגיית שייח ג'ראח ביומיים האחרונים ולא לחקור אותי. אמרתי לחוקרים שאני גאה לעמוד מול המגוחך הזה ומנעתי ממנו לסכן את העציר, התנהגתי בצורה מוסרית ונכונה ואני גאה על כך".
2 צפייה בגלריה
עימות בין איתמר בן גביר לאיימן עודה בביה"ח קפלן
עימות בין איתמר בן גביר לאיימן עודה בביה"ח קפלן
העימות בין שני חברי הכנסת בבית החולים קפלן
(צילום: מאיר תורג'מן)
העימות בין בן גביר לעודה פרץ כשחבר הכנסת מהציונות הדתית ביקש לבקר עציר ביטחוני שובת רעב בבית החולים קפלן ברחובות. בתיעוד מהמקום נראה עודה חוסם בגופו את המעבר למחלקה פנימית ב', שם מאושפז המחבל, דוחף את בן גביר ואומר לו: "אתה מחבל קטן, אתה לא תיכנס, תלך מפה". העציר היה מקדאד קוואסמה, שהפסיק את שביתת הרעב ב-11 בנובמבר.
2 צפייה בגלריה
איימן עודה ואיתמר בן גביר
איימן עודה ואיתמר בן גביר
חברי הכנסת עודה ובן גביר בעימות באולפן ynet
(צילום: אבי מועלם)
ד"ר איתן לבון, סגן מנהל בית החולים, ניסה אז להפריד בין שני חברי הכנסת ולהרגיע את הרוחות. "את הפרובוקציות תעשו במקום אחר, יש פה חולים. אני מטפל בחולה השובת רעב כמו בכל אדם". מאבטחי בית החולים הפרידו אז בין השניים והמשטרה הוזעקה למקום.
בעקבות העימות באוקטובר, הגיש ח"כ בן גביר תלונה במשטרה נגד יו"ר הרשימה המשותפת בגין תקיפת עובד ציבור והתנהגות פסולה במקום ציבורי. "לא נשארתי חייב", אמר אז בן גביר, "אבל זה מצביע בדיוק על ההתנהלות ועל הלך הרוח בקרב חברי הכנסת מהמשותפת ומרע"מ, הם מרגישים שהם בעלי הבית. עודה עשה מעשה פלילי וחמור, ועל משטרת ישראל והיועמ"ש להעמיד אותו לדין פלילי".