בית המשפט העליון החמיר היום (שלישי) את עונשו של סרגיי דישלבסקי, שרצח ב-2020 דר רחוב בשם ראשיד נייבולין בנתניה - והוסיף עוד ארבע שנות מאסר לעונש 18 שנות המאסר שנגזרו עליו בבית המשפט המחוזי בלוד. דישלבסקי הורשע ברצח מתוך אדישות לאחר שהכה למוות את נייבולין, שהפריע לו בבניין מגוריו ברחוב הרצל בנתניה מאחר שנהג ללון בו ולעיתים לעשות במקום את צרכיו. בהחלטה הקודמת שניתנה בבית המשפט המחוזי, הורשע דישלבסקי בהסדר טיעון ללא הסכמה על העונש - ובעקבות כך הוא החליט להגיש ערעור במקביל לערעור שהגישה הפרקליטות.
בפסק הדין, שאותו כתב שופט העליון יוסף אלרון ואליו הצטרפו השופטת גילה כנפי-שטייניץ והשופט חאלד כבוב, נכתב: "אף שהיה באפשרות המערער לחדול ממעשיו במספר הזדמנויות, ושמא בכך היו ניצלים חייו של המנוח, הוא לא עשה כן והמשיך לחבוט ולבעוט במנוח. כמו כן, אדישות המערער לחייו של המנוח נלמדת מהתנהגותו בתום אירוע האלימות, עת עזב את המנוח לאנחות, שרוע חבול וחסר אונים על המדרכה מבלי שהעניק לו סיוע או הזעיק עזרה.
"נסיבות אלו משקפות את שוויון הנפש של המערער כלפי חייו של המנוח ומבטאות את חומרת מעשה רצח באדישות. המנוח היה משולי החברה הישראלית ואף לאחר מותו, איש לא דרש את גופתו. אין כל מידע על אודות חברים קרובים או בני משפחה של המנוח. בהתאם גם לא הוגשו תסקירי נפגעי עבירה. כל שידוע הוא כי המנוח עלה בשנת 1997 מאוזבקיסטן ונרצח 23 שנה לאחר מכן, בגיל 54, על מדרכת הרחוב בנתניה. יתר נסיבות חייו של המנוח נותרו עלומות ולא ידועות, ואין איש אשר ישיב".
עוד נכתב בפסק הדין: "הלב מתכווץ למראה המנוח, דר הרחוב המבוגר וחסר האונים מוכה ללא הפסקה ובאלימות בידי המערער בבעיטות לפנים ובעיטות לאחור, באופן אשר אינו מותיר ספק על אודות טיב חומרת מעשיו ואשמתו של המערער".
1 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנתניה
זירת הרצח בנתניה
זירת הרצח בנתניה
(צילום: רענן בן צור)
הרצח אירע ב-27 במרץ 2020. הקורבן נכנס לבניין מגוריו של דישלבסקי, שתה אלכוהול והשתמש בסם קנאביס. דישלבסקי הגיע בשלב מסוים לבניין, נכנס למבואה החשוכה, הדליק את פנה הטלפון שלו והורה לקורבן לצאת מהבניין. לפני כן התוקף שתה שלוש-ארבע כוסיות וודקה, אולם לא היה במצב של שכרות מלאה או חלקית.
בשלב זה המנוח צלע באיטיות לעבר היציאה מהבניין כשהוא נתמך בקיר - בעוד הרוצח הלך בעקבותיו, התקרב אליו ובעט בו מאחור. כתוצאה מכך, המנוח נפל על הרצפה, ודישלבסקי החל לבעוט בו מספר רב של פעמים בפלג גופו העליון. נייבולין החבול לא הצליח להתרומם, והחל לגרור עצמו בישיבה ממדרגה למדרגה במטרה לצאת מהבניין. דישלבסקי לא עצר, והמשיך לבעוט בפלג גופו העליון, בגבו, בראשו, בפניו ובעורפו, בעוד המנוח מידרדר במורד המדרגות.
בהמשך, דישלבסקי דחף את המנוח אל מחוץ לבניין, יצא בעקבותיו לרחוב והמשיך לבעוט בעורפו ולהכותו בראשו באמצעות אגרופיו, גם לאחר שהמנוח נפל על הארץ, בעודו שרוע על המדרכה חסר אונים וללא נוע. לבסוף, הנאשם דרך על ראשו של המנוח ובעט בו פעם נוספת ועלה לדירתו בבניין כשהוא מותיר את נייבולין שרוע על המדרכה. כתוצאה מהמכות נגרמו למנוח שברים בעצמות האף, שברים, שטפי דם ושפך דם בריאה הימנית, שבר בצלע ונזק חמור למוח עם דימום שגרם למותו.