הנזק לשולחנות ודרישת התשלום: מנכ"ל הכנסת גיל סגל פנה בשבוע שעבר במכתב חריג לחברי הכנסת אמיר אוחנה ושלמה קרעי מהליכוד, לאחר שלדבריו גרמו נזק כספי לשולחנות בחדר שבו התקיימה ישיבת סיעת הליכוד. חברי הכנסת נדרשים לשלם עבור הנזק, ועד אז לא תוכל סיעת הליכוד לקיים את ישיבתה השבועית באולם ירושלים.
במכתב כותב המנכ"ל כי בישיבת הנשיאות האחרונה עודכנו נציגי הסיעות כי המחיצות השקופות שהותקנו בתקופת הקורונה, כדי לשמור על בריאות חברי הכנסת, טרם הוסרו משום שההסרה היא מורכבת - ויש לבצע אותה באופן שלא יגרום נזק לשולחנות או למחיצות. בכנסת לוקחים בחשבון בין היתר את האפשרות שיצטרכו להשתמש במחיצות שוב בעתיד. למרות העדכון הזה, חברי הכנסת של הליכוד הוציאו את המחיצה באופן אישי.
3 צפייה בגלריה
שלמה קרעי, אמיר אוחנה
שלמה קרעי, אמיר אוחנה
שלמה קרעי ואמיר אוחנה
(צילום: הדר יואביאן, קובי קואנקס)
3 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה מפרק מחיצה של קורונה בכנסת
אמיר אוחנה מפרק מחיצה של קורונה בכנסת
אמיר אוחנה מפרק מחיצה של קורונה בכנסת
(מטוויטר)
"לצערי, מצאתם לנכון לעקור בחוזקה את המחיצות תוך גרימת נזק הן למחיצות והן לשולחן עצמו", כתב סגל במכתב. המנכ"ל הבהיר כי אם הייתה מתכנסת ועדת האתיקה, על פי חוק היו צריכים חברי הכנסת - בהתאם להחלטת הוועדה - לשלם עבור הנזקים. משאין ועדת אתיקה כרגע, על אוחנה וקרעי לשלם עבור הנזק בהתאם למה שהייתה קובעת הוועדה.
בכנסת העבירו את המכתב גם לידיעת הליכוד, מתוך כוונה לתת לסיעה אפשרות לשפות את חברי הכנסת ולשלם עבור הנזק. עד לתשלום, אולם ירושלים שבו נוהגת סיעת הליכוד להתכנס, לא יעמוד לרשותה.
אוחנה השיב למנכ"ל הכנסת כי "נדהמתי לגלות את המכתב שהפצת בתפוצה כה רחבה, מבלי שקדמה לו כל שיחה לבירור הנטען בו. ב-25 באפריל ,במהלך ישיבת ועדת הכנסת בעניין בקשתה של סיעת ימינה בעניינו של חה"כ שיקלי, הוחלט להסיר את מחיצות הפלסטיק לאור הסרת מגבלות הקורונה, המסכות והריחוק – בכל הארץ. סדרני הכנסת ביצעו את ההסרה בעצמם בדיוק באותו אופן, בסיוע חלק מהח"כים – בהם גם אני. משכך, ומשנתבקשתי ע"י ח"כים שנכחו בישיבת סיעת הליכוד באולם ירושלים להסיר אף שם את המחיצות לאור הצפיפות, שמחתי לסייע בידם לעשות כן.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
סיעת הליכוד בישיבה
(צילום: יואב דודקביץ')
"בהסרה לא נגרם שום נזק לשולחן", הוסיף אוחנה. "לא רק שקיבלת החלטה לא הגיונית להותיר את המחיצות שאכן היה בהם הכרח בעת המאבק בהתפשטות הנגיף, אך כיום אינן קיימות עוד באף מקום בארץ, אלא שהחלטת אותה מבלי להודיע עליה לחברי הכנסת, ומשלא הובאה לידיעתנו – כיצד אתה מצפה שנקיים אותה? מספר הטלפון הנייד שלי ידוע לך היטב, יכולת לשאול ולברר. תמהני מדוע החלטת תחת זאת לשלוח את מכתבך בתפוצה רחבה כל כך? תעלול יחצ"ני? אקט פוליטי? הקצאת האולמות בכנסת לא תיעשה על-פי גחמות של יש עתיד אלא על פי גודל סיעות הכנסת.
חבר הכנסת שלמה קרעי מסר: "מחפיר שמנכ"ל הכנסת החליט לעשות סיבוב תקשורתי, בתפוצה רחבה, על חברי כנסת מבלי לדבר איתם אפילו בטלפון קודם לכן. לאחר ששלח את מכתבו החצוף והשקרי, התקשרתי אליו והסברתי לו שהמחיצות הורדו מאז הדיון של חה"כ שיקלי, בסיוע הסדרנים, בוועדת הכנסת ובוועדות נוספות, ואיש לא העיר על כך, ובאולם ירושלים היה אותו הדבר בדיוק. חבל שהמנכ"ל חושב שהוא עדיין בתפקיד פעיל "יש עתיד" ומנצל את מעמדו לפוליטיקה קטנה ועלובה התנהלותו, כמו גם ההתנהלות הבריונית של הבוס שלו יו"ר הכנסת, הן בושה לכנסת ישראל".