בית המשפט לעניינים מנהליים בלוד הוציא הבוקר (ראשון) צו זמני, ואוסר בשלב זה את הפסקת עבודתו של גונדר יונתן (יוני) חפץ, ראש מערך התקשורת וההסברה בשב"ס, עד לדיון דחוף בעתירה שהגיש נגד הדחתו - ביום רביעי הקרוב.
"התרשמתי כי הליך הדחתו של ראש מערך התקשורת הסברה ודוברות נעשה ללא שימוש כדין ובלא שהונחה תשתית עובדתית להחלטה זו", קבע השופט אורן שוורץ. "לפיכך ניתן בזאת צו ארעי מכוחו נאסר על המשיבים להפסיק את עבודתו של המשיב בשב"ס או ליטול ממנו את סמכויותיו".
1 צפייה בגלריה
 קובי יעקבי ו איתמר בן גביר
 קובי יעקבי ו איתמר בן גביר
מ"מ הנציב קובי יעקובי והשר איתמר בן גביר
(צילום: שב״ס, אלכס קולומויסקי)
חפץ עתר נגד ממלא מקום נציב שב"ס קובי יעקובי, וביקש להורות להחזיר לו את זכויותיו וסמכויותיו במסגרת תפקידו כראש מערך התקשורת וההסברה בשב"ס. הוא טען כי ההחלטה להדיחו התקבלה בניגוד עניינים ומטעמים זרים, ולכן יש לבטלה.
לפי העתירה, חפץ מכהן בתפקידו מ-2021, ומונה על ידי מי שהיה אז השר לבטחון פנים אמיר אוחנה. לטענתו, הוא הודח באופן פסול וכ"נקמה" על כך ששימש בתפקיד תחת נציבת שב"ס הקודמת קטי פרי. לדבריו, ההחלטה התקבלה בניגוד לדין עוד בטרם נכנס מ"מ הנציב החדש לתפקיד.
"הדחה פסולה של קצין בכיר בשב"ס מתוך נקמה של השר לביטחון לאומי בראש מערך התקשורת חרף נאמנותו המוחלטת לארגון", נטען בעתירה.
חפץ תיאר בין השאר כיצד סמוך לטקס הפרידה מפרי, קרא ממלא מקום הנציב החדש לדובר ללשכתו במשרד לביטחון לאומי והודיע לו כי החליט על סיום שירותו ללא הליך שימוע, ובלי להמתין תקופה מינימלית של היכרות אישית ומקצועית.