פטישים, סכינים, מסיכות גז, חבלים וציוד סנפלינג, ספר על ההיסטוריה של הטרור ופלייר שעליו נכתב: "מוות לישראל, מוות לאמריקה": אלו רק חלק מהאמצעים שנמצאו על-ידי משטרת ניו יורק בבניין המילטון באוניברסיטת קולומביה, שאליו פרצו ובו התבצרו בתחילת השבוע סטודנטים ומפגינים פרו-פלסטינים.

5 צפייה בגלריה
ציוד שהמשטרה לקחה ממפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה
ציוד שהמשטרה לקחה ממפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה
ציוד המוחים הפרו-פלסטינים שאותר באונ' קולומביה שבניו יורק
סגן מפקד משטרת ניו יורק, קז דאותרי, שיתף ברשת X תמונות של הציוד שנמצא, וכתב: "עפרונות, ספרים, מחשבים ניידים, זה הציוד של סטודנטים ומה שאתה מצפה למצוא בקמפוס של אוניברסיטה. אבל הנה מה שמשטרת ניו יורק מצאה בהיכל המילטון בקולומביה לאחר שהצלחנו לעצור את המפגינים והתועמלנים שהתבצרו בבניין".
לצד התיעוד, דאותרי פירט: "מסכות גז, אטמי אוזניים, קסדות, משקפי מגן, סרטי דבק, פטישים, סכינים, חבלים וספר על טרור. זה לא ציוד של סטודנטים מפגינים, זה ציוד של תועמלנים, של אנשים שעבדו על משהו מרושע. למרבה המזל, משטרת ניו יורק הצליחה למנוע את כל מה שהם תכננו ולעצור אותם לפני שהם יכלו לעשות את זה". הוא חתם: "תמשיכו להפגין בדרכי שלום ובמסגרת החוק, אבל דעו לכם שאם אתם עוסקים בפעילות בלתי חוקית - משטרת ניו יורק תטיל עליכם את האחריות ואתם תיתנו דין וחשבון".
השבוע, כאמור, מפגינים פרו-פלסטינים, בהם רעולי פנים עם כאפיות, פרצו את דלת הכניסה לבניין המילטון, ניפצו את השמשות שלה, והתבצרו במבנה בן שבע הקומות עם שולחנות ופחי אשפה, כשבחוץ כ-1,000 סטודנטים איגפו את הבניין וחסמו את דלתות הכניסה. בהמשך, פשטה משטרת ניו יורק על הבניין, פינתה ממנו את המוחים המתבצרים ועצרה כ-200 בני אדם.
5 צפייה בגלריה
רשימת ציוד שהמוחים בקמפוסים מבקשים
רשימת ציוד שהמוחים בקמפוסים מבקשים
רשימת הציוד שהמוחים באונ' שיקגו ביקשו מתומכיהם
כעבור כשלוש שעות הודיעה האוניברסיטה לאנשי הסגל והסטודנטים: "הקמפוס פונה ממפגינים". במהלך המבצע באוניברסיטת קולומביה השתמשה המשטרה בארבעה רימוני הלם, ולטענתה חלק מהמפגינים ניסו למנוע מהשוטרים להיכנס לקמפוס.
בימים האחרונים פורסמו ברשתות החברתיות גם מספר רשימות "מצרכים וציוד" שביקשו קבוצות הסטודנטים המוחות במאהלים בקמפוסים ברחבי המדינה. לצד קפה איכותי, דונאטס וקרם הגנה היו גם כמה דרישות פחות שגרתיות כמו באוניברסיטת שיקגו, שם ביקשו המוחים מתומכיהם לספק לאוהל העזרה הראשונה שלהם גלולות "היום שאחרי" ובדיקות HIV.
במקביל, אחרי המהומות בזמן פינוי מאהל המחאה באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס (UCLA), בניין ארגון הסטודנטים היהודים "הלל" הושחת אתמול בצלבי קרס וכתובות אנטי-ישראליות. המשטרה המקומית פתחה בחקירת האירוע, בעוד שחלק מהכתובות טרם הוסרו מבניין הסטודנטים - זאת מאחר שמדובר בבניין שיועד לשימור, והסרתן דורשת טיפול של צוות מיוחד.
5 צפייה בגלריה
בניין ארגון הסטודנטים היהודים באוניברסיטת קליפורניה הושחת
בניין ארגון הסטודנטים היהודים באוניברסיטת קליפורניה הושחת
בניין ארגון הסטודנטים היהודים באוניברסיטת קליפורניה הושחת
5 צפייה בגלריה
בניין ארגון הסטודנטים היהודים באוניברסיטת קליפורניה הושחת
בניין ארגון הסטודנטים היהודים באוניברסיטת קליפורניה הושחת
בניין ארגון הסטודנטים היהודים באוניברסיטת קליפורניה הושחת

דניאל גולד, מנהל בניין ארגון הסטודנטים היהודים "הלל", אמר ל-ynet כי "ימים הספורים לאחר שהאוניברסיטה אכפה את הכללים שלה ופירקה את המאהל, מה שהיה ונשאר מאחור מזעזע. הגרפיטי הזה ​​במיוחד מראה את רמת הקיצוניות והשנאה שהיו חלק מהמאהל. זה ממחיש איך כל כך הרבה אנשים מעורבים הניעו את ההתנגדות הקיצונית שלהם לישראל ואת הדה-הומניזציה של הציונים. מהרגע שהקבוצות האנטי-ציוניות הציבו את המאהל שלהן, 'הלל' השמיע קול ברור והסב את תשומת הלב להנהלה כיצד המאהל מפר שורה ארוכה של מדיניות האוניברסיטה. אבל האוניברסיטה לא אוכפת את הכללים הללו והתוצאה היא כאוס ואי שקט, וגרוע מכך - היא אפשרה לצורות עזות עוד יותר של שנאה להימשך ולצמוח. סטודנטים יהודים באוניברסיטה חוו מקרים רבים של אנטישמיות, בריונות, הטרדות והפחדות שהגיעו מסביב להפגנת המאהל וסיסמאות הגרפיטי הן רק חלק ממערך הפחדה שלם".
פרסום האמצעים שנתפסו מגיע ברקע כתבת תחקיר של ה"וול סטריט ג'ורנל" שפורסמה הלילה, שבה התחקו בעיתון אחר מארגני מחאות הסטודנטים הפרו-פלסטינים בשבועות ובחודשים שלפני פרוץ גל ההפגנות והמאהלים בקמפוסים. ממצאי התחקיר מעידים כי המפגינים זכו לאימונים ועידוד של אקטיביסטים ותיקים וקבוצות שמאל כמו "הפנתרים השחורים" - ארגון שמאל אפרו-אמריקני רדיקלי שפעל בארצות הברית בין שנות ה-60 וה-80 ופעל למען שינוי, והיה הארגון היחיד בהיסטוריית מאבק השחורים באמריקה שהיה חמוש ובעל סדר יום מהפכני.
לפי הכתבה, מובילי המחאה חקרו מחאות עבר בקולומביה, בהן המאבק נגד ג'נטריפיקציה, ולמדו על הקבלות למאבק על שטחים בין פלסטינים לישראל. הם השתתפו בשיעורים שהעבירו כמה פנתרים שחורים לשעבר, ולמדו מהם על חשיבות הטיפול במחלוקות פנימיות בתוך התנועה שלהם. אחת הסטודנטיות המארגנות של המאהל בקולומביה אמרה בכתבה: "רשמנו הערות מהזקנים שלנו, קיימנו איתם דיאלוג וניתחנו כיצד האוניברסיטה הגיבה למחאות קודמות”.
עוד לפני פרסום התחקיר ראש העיר ניו יורק אריק אדמס טען כי "תועמלנים חיצוניים" מעורבים בארגון מחאת הסטודנטים הפרו-פלסטינית בקמפוס של קולומביה. ה-NYPD זיהה את האקטיביסטית ליסה פיתיאן בת ה-63 כ"יועצת מחאה" מקצועית שמדריכה את הסטודנטים ונצפתה בלא מעט סרטונים שתיעדו את ההשתלטות על בניין המילטון. היא מצידה הכחישה את הטענות ואמרה כי "אני לא מארגנת את ההפגנות האלה. למעשה זה די אבסורד. הגעתי לדאוג שהדברים יישארו בטוחים ככל האפשר. אני יודעת שעם הסרטונים האלה קשה לאנשים מסוימים להאמין לזה, אבל זאת האמת".