שגריר ישראל ברומניה, דוד סרנגה, יסיים בקרוב את שליחותו בבוקרשט ויחזור לישראל, לאחר קרוב לארבע שנים. במהלך סבב הראיונות שהעניק לערוצי הטלוויזיה המרכזיים חיכתה לו הפתעה - ברכה מהמתעמלת הרומנייה האגדית נדיה קומנץ'.
מנהל ערוץ הטלוויזיה המוביל 'אנטנה 3', שמשמש גם כמראיין הפופולרי של הרשת, הזמין שורה של בכירים וידוענים לברך את השגריר בתוכנית. לצד בכירי הממשל שבירכו את השגריר הופיעה גם הברכה מקומנץ', שמתגוררת כיום בארה"ב ונחשבת לגיבורה לאומית, לאחר שזכתה בתשע מדליות אולימפיות עבור רומניה, והראשונה בכל הזמנים שהשיגה ציון 10 בהתעמלות.
3 צפייה בגלריה
האלופה האולימפית נדיה קומנץ' מברכת בשידור את שגריר ישראל ברומניה לרגל סיום תפקידו
האלופה האולימפית נדיה קומנץ' מברכת בשידור את שגריר ישראל ברומניה לרגל סיום תפקידו
"ניפגש בקרוב בישראל". נדיה קומנץ' מברכת את סרנגה בטלוויזיה הרומנית
3 צפייה בגלריה
ראש ממשלת רומניה ניקולאיה צ'וקה מברך בשידור את שגריר ישראל ברומניה לרגל סיום תפקידו
ראש ממשלת רומניה ניקולאיה צ'וקה מברך בשידור את שגריר ישראל ברומניה לרגל סיום תפקידו
ראש ממשלת רומניה ניקולאי צ'וקה מברך בשידור את סרנגה
על אף מגוריה בארה"ב, קומנץ' ממשיכה לשמור על קשר הדוק עם מולדתה. קומנץ', שהכירה את השגריר סרנגה בזכות הופעותיו הטלוויזיוניות בשפה הרומנית, שומרת עמו על קשר הדוק, ובכוונתה לבקר בקרוב בישראל.
"אני יודעת שאתה מתקרב לסוף שליחותך ברומניה. מכאן, מרחוק, אני שולחת לך חיבוק וירטואלי, וברכות לפעילותך הדיפלומטית, שהתאפיינה בהצלחה מרובה. אין לי ספק שבקרוב ניפגש באופן אישי בישראל, בארה"ב או ברומניה. מאחלת לך בריאות, וכמו שאנחנו אומרים בעולם ההתעמלות האומנותית: 'ברכות על קריירה מדהימה עם ציון 10'", אמרה קומנץ' בברכתה.
ראש ממשלת רומניה ניקולאי צ'וקה כינה את סרנגה "חבר קרוב" בסרטון הברכה שפרסם, והוסיף: "השגריר תרם רבות לחיזוק הקשרים הבילטרליים בין המדינות. מעבר למטרות שהשיג בתקופת שליחותו, הוא הכיר את העם הרומני ולמד לעומק את ההיסטוריה, התרבות והמסורת שלו". הזמרת פאולה סלינג, מהנחשבות בעולם המוזיקה ברומניה, בירכה גם היא: "היה לי את הכבוד להיות לצדך ברגעים החשובים של שליחותך. יודעת כמה דברים נהדרים עשית בעבור עולם התרבות".
3 צפייה בגלריה
דוד סרנגה במבצע חילוץ של 10 ילדים אוקראינים חולי סרטן
דוד סרנגה במבצע חילוץ של 10 ילדים אוקראינים חולי סרטן
דוד סרנגה במבצע חילוץ של ילדים חולי סרטן באוקראינה
(צילום: שגרירות ישראל ברומניה)
סרנגה חתם את שליחותו בכתיבת ספר שכותרתו "השיבה לרומניה". הספר, שהופץ בשפות הרומנית והאנגלית, והוצא לאור על ידי בית הספר על שם לאודר-רעות בבוקרשט, מכיל 12 פרקים, ועוסק בנושאים שונים מתחום העשייה הדיפלומטית של השגרירות. בין היתר, הסיוע ההומניטרי שהגישה ישראל לאוקראינה בתחילת המלחמה עם רוסיה, זיכרון השואה, קשרי התרבות בין המדינות והעבר הציוני של הקהילה היהודית ברומניה.
עם חזרתו של סרנגה מהשליחות, הוא יחל בקרוב את תפקידו כראש החטיבה לדיפלומטיה דיגיטלית במשרד החוץ בירושלים. סרנגה יחליף את יפתח קוריאל, אשר מונה לאחרונה לשגריר בגואטמלה, לאחר ארבע שנים בתפקיד. משרד החוץ הישראלי הוא מהמובילים בעולם בתחום הדיגיטל ובשימוש בטכנולוגיות מתקדמות, בעולמות הדיפלומטיה הציבורית.