2 צפייה בגלריה
יוסי כהן, ראש המוסד היוצא
יוסי כהן, ראש המוסד היוצא
ראש המוסד לשעבר יוסי כהן
(צילום: AP)
תגובה חריגה של המוסד, שנמסרה לבקשת ynet, "מטהרת" את ראש המוסד לשעבר יוסי כהן בפרשת קבלת מתנה על סך 20 אלף דולר מאיש העסקים ג'יימס פאקר לרגל חתונת בתו של כהן.
המיליארדר האוסטרלי פאקר, שהיה מקורב למשפחת ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, הגיע לחתונת בתו של כהן ביוני 2016 ולפי פרסום ב"הארץ" נתן כמתנה סכום של 20 אלף דולר. לפי אותו פרסום כהן לא דיווח על המתנה, ובעקבות זאת החל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לבחון תלונות בנושא.
2 צפייה בגלריה
המיליארדר ג'יימס פאקר. "נקבע שאין מניעה לקבל את המתנה"
המיליארדר ג'יימס פאקר. "נקבע שאין מניעה לקבל את המתנה"
המיליארדר ג'יימס פאקר. "נקבע שאין מניעה לקבל את המתנה"
(צילום: EPA)
כשנשאל על העניין בריאיון בתוכנית "עובדה" בחודש שעבר כינה כהן את המתנה "טעות בתום לב" ואמר שבכוונתו להחזיר את הכסף לפאקר. עם זאת, כהן הוסיף שמדובר בסכום נמוך מ-20 אלף דולר ו"כל מה שנעשה, נעשה בהתייעצות ובאישור היועץ המשפטי למוסד". לדבריו פאקר רצה לתת "הרבה יותר".
בתגובה שנמסרה כעת מהמוסד באמצעות משרד ראש הממשלה נאמר כי "סוגיית קבלת המתנה מטעמו של פאקר עבור חתונת בתו של ראש המוסד לשעבר הובאה בשעתה לבחינה בפני היועץ המשפטי של המוסד ונקבע כי אין מניעה לקבלה. הסוגיה נבחנה על-פי כלל השיקולים הרלוונטיים, בהתאם להוראות הדין".
התגובה הרשמית שהעביר המוסד קובעת כי אכן יוסי כהן עדכן את היועץ המשפטי של המוסד וקיבל ממנו אישור לקבל את המתנה. מרגע שיועץ משפטי בגוף ממלכתי כמו המוסד מאשר קבלת מתנה כזו - היועץ המשפטי לממשלה, שהיועץ המשפטי של המוסד כפוף לו - יתקשה לקבוע שמדובר בעבירה.