1 צפייה בגלריה
פיילוט מסכות שקופות בעפולה
פיילוט מסכות שקופות בעפולה
עשרות מסכות כבר חולקו. פיילוט מסכות שקופות בעפולה
(צילום: רובי קוטר, עיריית עפולה)
לראשונה בישראל מיושמת תקנה חדשה שתסייע לילדים כבדי שמיעה במערכת החינוך. עובדי החינוך בעפולה החלו מאתמול (יום ד') לעטות מסכות שקופות כדי להקל על תלמידים את היכולת לקרוא שפתיים.
התקנה היא יוזמה של ח"כ שירלי פינטו (ימינה) במטרה לסייע לילדים ומבוגרים כבדי שמיעה לקרוא שפתיים מבעד למסכה. ראש העיר עפולה אבי אלקבץ החליט לחלק לכל עובדי מערכת החינוך שבאים במגע עם ילדים כבדי שמיעה מסכות שקופות. טינה ולדמן, מנהלת אגף החינוך בעירייה אמרה כי "בכל מוסד חינוכי שיש בו ילד אחד עם ליקויי שמיעה, הצוות שבא במגע עם התלמיד עוטה מסכה שקופה, במטרה לסייע לילד לקרוא שפתיים ולהקל עליו".
אתמול כבר חולקו עשרות מסכות ובימים הקרובים החלוקה תימשך. עיריית עפולה קיבלה תרומה של מאות מסכות מחברת אבירם פ תעשיות מעפולה, שרשמה פטנט על על המסכות. "התחלנו לייצר את המסכה השקופה לפני יותר משנה, אנחנו מעסיקים עובדים בעלי מוגבלויות והבנו ממש זמן קצר לאחר התפרצות הקורונה שכבדי שמיעה מתקשים להבין את המלל בגלל המסכות, אני מעסיק כבדי שמיעה ונתקלתי בבעיה הזו בעצמי כשהעובדים שלי לא הבינו את ההוראות בגלל המסכה שכיסתה לי את הפנים", הסביר אבירם פרוסט, הבעלים של חברת אבירם פ תעשיות מחטיבת מגן.
לדבריו, "בתקופת הקורונה התרחבנו כלכלית, גייסנו עובדים רבים ואת כל ראיונות הקבלה עשינו עם מסכות שקופות כדי שגם כבדי שמיעה יבינו אותנו. רופאים ביקשו מאיתנו לעזור להם בפיתוח מסכות שקופות חדשות יותר וכך עשינו, היום אנחנו מייצרים את הדור הרביעי של המסכות השקופות מאז הקורונה, אנחנו מפתחים אותן עם בכירי הרופאים בישראל. בדור החדש אין אדים על המסכה והרבה יותר קל לעטות לאורך זמן, מורה יכול להעביר שיעור לאורך זמן".