חוקרי מערות מעומאן היו הראשונים שהגיעו לקרקעית של בולען בעומק 112 מטר בתימן – שמרתק כבר שנים את המקומיים ומכונה "באר הגיהנום". בקרקעית ה"באר" לא מצאו החוקרים את הרוחות הרעות שלפי האגדה נמצאות במקום. במעמקי ה"באר" הם נתקלו בנחשים, פגרי חיות ופניני מערה.
"באר הגיהנום" נמצאת במחוז אל-מהרה במזרח תימן. האגדה בתימן מספרת שבבאר בלב המדבר כלואים שדים, וחלק מהמקומיים משוכנעים שהבאר באל-מהרה היא "השער לגיהנום". תושבים רבים לא מוכנים להתקרב לאתר – ואפילו לדבר עליו – מחשש לעין הרע.
2 צפייה בגלריה
באר הגיהנום ב תימן
באר הגיהנום ב תימן
הבולען בתימן. הפתח של "באר הגיהנום" ברוחב של 30 מטר
(צילום: AFP)
מוחמד אל-קינדי, פרופסור לגאולוגיה מהאוניברסיטה הגרמנית לטכנולוגיה בעומאן, היה בין חוקרי המערות המנוסים שבשבוע שעבר השתלשלו בחבלים לתחתית הבולען. שמונה חוקרי מערות נכנסו למקום, ושני חוקרים נוספים המתינו להם מחוץ לבולען.
"היו נחשים, אבל הם לא יטרידו אותך אם לא תטריד אותם", אמר אל-קינדי. "התשוקה הניעה אותנו לעשות את זה. הרגשנו שזה משהו שיחשוף פלא חדש, וחלק מההיסטוריה התימנית. אספנו דגימות של מים, סלעים, קרקע ופגרי חיות – אבל עדיין לא חקרנו את הדגימות". אל-קינדי ציין שבגלל פגרי עופות היה ריח רע ב"באר הגיהנום", אך לא בצורה יוצאת דופן.
2 צפייה בגלריה
באר הגיהנום ב תימן
באר הגיהנום ב תימן
ה"באר" במדבר במזרח תימן
(צילום: AFP)
גורמים בתימן אמרו בחודש יוני שהם לא יודעים מה נמצא במעמקי הבולען, שלהערכתם נוצר לפני מיליוני שנים. הגורמים הוסיפו שהם מעולם לא הגיעו לקרקעית של "באר הגיהנום".
"הלכנו לבקר באזור ונכנסו לבאר, הגענו לעומק של יותר מ-50 או 60 מטר", אמר סלאח בבאחיר, ראש צוות המחקר הגאולוגי במחוז. "ראינו שם דברים משונים, הרחנו משהו מוזר. זו סיטואציה מסתורית".