1 צפייה בגלריה
זירת התאונה במחלף קיבוץ גלויות
זירת התאונה במחלף קיבוץ גלויות
ארכיון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
זה העונש שנגזר על מי שדרס למוות אישה: בית המשפט המחוזי מרכז גזר אתמול (יום א') 10 שנות מאסר על יונתן חכמון (44), שהורשע על פי הודאתו בעבירות של המתה בקלות דעת, הפקרה אחר פגיעה, נהיגה בשכרות ואי-ציות לאור אדום. מעשיו גרמו אשתקד לתאונת דרכים קטלנית בנתניה, שבה נהרגה הולכת הרגל ציפורה גבאי ז"ל. נוסף על עונש המאסר נגזרו על חכמון 15 שנות פסילה ופיצוי בסך 70 אלף למשפחת המנוחה.
וזה העונש שנגזר על מי שדרס למוות שני רוכבי אופניים: יונתן פדידה, שהורשע בהמתתם בקלות דעת של יניב לוגסי ותומר ויינשטיין בדצמבר 2019 ליד מחלף "הדרים" שבשרון, נשלח ל-9.5 שנות מאסר בפועל. כמו כן הוא ישלם 100 אלף שקל לכל אחת ממשפחות הקורבנות, ורישיונו יישלל ל-15 שנים מרגע השחרור.
וזה העונש למי שדרס למוות ילד: מאיר גמליאל הודה במסגרת הסדר טיעון שנהג ברכב שפגע באברהם בייגלאייזן בן ה-11 באפריל האחרון בירושלים, והורשע בהפקרה אחרי פגיעה. השופטת שללה את רישיון הנהיגה שלו ל-20 חודשים.
אחרי שיירצה את עונשו - שיסע במונית, באוטובוס או בטרמפים. המדינה לא צריכה לאפשר לו לנהוג יותר. זאת לא זכותו לנהוג, זאת חובתה של המדינה להגן על אזרחיה, גם בכבישים
אפשר להתקומם על העונשים עצמם ולטעון שמי שדורס למוות ראוי לשבת שנים ארוכות יותר מאחורי סורג ובריח ושהפיצוי הכספי המגוחך בוודאי לא יקל על משפחות הנפגעים, אבל אני רוצה להפנות רגע תשומת לב למשפט אחד שחסר בכל גזרי הדין הללו: "רישיונו נשלל לצמיתות".
אין שום סיבה בעולם שאדם שעלה על ההגה, שתה, עישן סמים או הפקיר, והתנהלותו הרשלנית-פושעת עלתה בחייו של אדם אחר, יקבל את הזכות לנהוג שוב אי-פעם. לנהוג זאת לא חובה, זאת זכות, ואת הזכות הזאת מרוויחים אחרי שיעורי נהיגה ובחינה של טסטר.
יניב פוהורילסיניב פוהורילס
הדם שמרוח על הכביש מלמד שלנהג הזה אין את הזכות לנהוג יותר. אחרי שיירצה את עונשו - שיסע במונית, באוטובוס, בטרמפים או בכל דרך אחרת. המדינה לא צריכה לאפשר לו לנהוג יותר. זאת לא זכותו לנהוג, זאת חובתה של המדינה להגן על אזרחיה, גם בכבישים.
והנה עוד הצעה: לאמץ את המודל האמריקני של עבירה שלישית - פסילה. לא פעם בתאונות קשות מגלים שלנהג היו עשרות עבירות תנועה, ואין הכרח לחכות שאחת מהן תהרוג מישהו. אפשר לקחת משופטי התעבורה את שיקול הדעת ופשוט לקבוע – כל עבירה שלישית, חמישית או עשירית (תלוי בחומרה ובנסיבות) תוביל לפסילה לצמיתות. הזכות לחיים של הולכי הרגל, רוכבי האופניים והאנשים שנוהגים כחוק, גוברת על הזכות של המועדים לפורענות לעלות על ההגה.
  • יניב פוהורילס הוא עורך עמוד הבית של ynet
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com