שרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המריאה היום (רביעי) ללונדון כדי להיות נוכחת בעדותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן, עד מפתח בתיק המתנות (תיק 1000).
בעיצומו של יום פוליטי דרמטי, עזב נתניהו את מליאת הכנסת, והגיע לנמל התעופה בן גוריון כדי ללוות את רעייתו שטסה ללונדון, גם למטרת ביקור פרטי. נתניהו ורעייתו נכנסו לטרקלין דן והמתינו שם ביחד עד למועד הטיסה. לאחר מכן יצאו ממנו, כשמאחוריהם סוללה גדולה של מאבטחים ויועצים שליוו את רעיית רה"מ עד למטוס.
2 צפייה בגלריה
תהיה נוכחת בחקירתו של איש העסקים בלונדון. נתניהו ומילצ'ן
תהיה נוכחת בחקירתו של איש העסקים בלונדון. נתניהו ומילצ'ן
תהיה נוכחת בחקירתו של איש העסקים בלונדון. נתניהו ומילצ'ן
(צילום: AFP, gettyimages)
חקירתו של מילצ'ן תחל ב-25 ביוני, ומסתמן שתתקיים בעיר ברייטון - ולא בשגרירות כפי שתוכנן מלכתחילה. החקירה צפויה להימשך חמישה ימים ברציפות, בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 12:00 עד 18:00 שעון ישראל. בשבוע שלאחר מכן היא תימשך חמישה ימים נוספים.
על פי ההחלטה, מילצ'ן ייחקר על ידי פרקליט של כל אחד מהצדדים, במקום החקירה, כאשר בית המשפט ינהל את הדיון ממקום מושבו, בבית המשפט המחוזי בירושלים. השופטים החליטו כי במהלך החקירה תותר נוכחות של הנאשמים וקרוב מדרגה ראשונה של מי מהם - כך ששרה נתניהו, שעורך דינה ביקש לאפשר לה להגיע ולהיות במקום העדות, תוכל להיות שם.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו מלווה את רעייתו שרה בנתב"ג
בנימין נתניהו מלווה את רעייתו שרה בנתב"ג
נתניהו מלווה את רעייתו שרה בנתב"ג (צילום: לפי סעיף 27 א')
התובע מהפרקליטות, עו"ד אלון גילדין, אמר לשופטים לפני כשלושה שבועות: "היינו רוצים שהעדות תישמע באינטנסיביות המרבית, חמישה ימים בשבוע. הסיבה לכך היא עלויות".
סנגורו של ראש הממשלה, עו"ד עמית חדד, טען מנגד: "הלקוח שלי היה רוצה לממש את זכותו ולהיות באולם בזמן שהוא מעיד. לצערי זה בלתי אפשרי, כי ראש הממשלה לא יכול להיות בלונדון לא יומיים ולא שלושה, וזו פגיעה. לכן, נבקש שהוא יהיה כאן בדיונים כדי לצפות. השופטת ציינה: "את זה לא צריך לבקש".
עו"ד חדד ענה: "זה גוזר שיקולים בלוח הזמנים. אנחנו נבקש שהגברת נתניהו תהיה איתנו בדיונים. היא מכירה ותוכל לתת לנו אינדיקציות, להתערב אם משהו נכון או לא נכון". בסופו של דבר, אושרה כאמור הבקשה ששרה נתניהו תהיה באולם הדיונים.
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום