יוסי סוויסה עובד כנהג אמבולנס במשך כחמישים שנה. הוא מכיר היטב את המלחמה היומיומית של נהגי החירום, שנדרשים להגיע במהירות לפצועים בזירות אירוע ומשם לחדרי המיון במרכז הארץ כדי להציל חיים. כמעט הכול הוא ראה, אלא שאתמול (חמישי) הוא נתקל לדבריו במקרה שונה וחריג שהפתיע גם אותו.
בזמן שנסע סוויסה באיילון צפון, נהג רכב פרטי שנסע בנתיב התחבורה הציבורית לא פינה לו את הדרך, וכשכבר אפשר לו לעקוף - איים עליו במכות. "הסעתי חולה מבית חולים שיקומי בראשון לציון לוולפסון במצב מידרדר שהיה צריך טיפול דחוף", סיפר סוויסה. "נסעתי על הנתיב המהיר ואנשים שונים לא פינו לי את הדרך. תחילה היה זה רוכב אופנוע, ואז הנהג ברכב הפרטי. נסעתי עם סירנה ואורות והוא לא הגיב".
לדברי סוויסה, "רק אחרי שצפצפתי לו הוא עבר לנתיב הימני. כשעברתי אותו, הוא פתח את החלון והוציא את היד בצורה מאיימת, וצעק 'אם אתה גבר תעצור בצד'. הייתי בשוק אבל המשכתי לבית החולים".
"זו אלימות על הכביש לעכב נהג אמבולנס בדרך למיון", מחה סוויסה. "אם הוא היה מעכב אותנו עוד, אולי לא היינו מגיעים בזמן. אם הייתי עוצר ורב איתו המצב של החולה רק היה מידרדר. עצם זה שהוא רצה שאעצור בצד כשיש לי חולה ברכב זו בושה וחרפה. אני במצב חירום והוא משחק איתי משחקים ומעכב אותי".
פורסם לראשונה: 23:24, 25.05.23