ההבטחה של חבר קבינט המלחמה לבני משפחות החטופים: קרובי חטופים ופעילות במחאת הנשים הפגינו הבוקר (שני) מחוץ לביתו של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, דרשו ממנו "לשמוע שאנחנו לא האויב" ושאלו מדוע הצוות הישראלי לא הגיע למשא ומתן לעסקה בקהיר. "נגיע לשם כשהתנאים יאפשרו", ענה להם גנץ.

"אנחנו צריכים לשמוע ממך שאנחנו לא האויב. בשביל ראש הממשלה שלנו אנחנו מרגישים שאנחנו האויב. אתה צריך לשמור עלינו, ואנחנו לא שומעים שאתה שומר עלינו", אמרו לגנץ הפעילים שהפגינו ליד ביתו בראש העין.
"אנחנו מצטערים שהערנו אותך על הבוקר אבל אנחנו לא יכולים יותר", הם הוסיפו. "אנחנו לא חיים יותר, אין לנו חיים. הבנות שם נאנסות יום יום, יום יום. לא תהיה פה תקומה למדינה הזאת אם החטופים לא יחזרו".
1 צפייה בגלריה
משפחות החטופים מול ביתו של בני גנץ בראש העין
משפחות החטופים מול ביתו של בני גנץ בראש העין
קרובי החטופים לצד גנץ
(צילום: עומר רביב)
גנץ, שיצא לעברם, פנה אליהם ואמר: "תודה רבה שבאתם. אני מאוד מעריך את זה וזה לא מפריע, זה חשוב. אנחנו באמת רוצים להחזיר אותם הביתה. זה חשוב להם, לכם, לקהילות, לעם שלנו, לחברה שלנו, זה חשוב להכול. וזה לא שאלה של מחירים, אלא שאלה של יצירת האפשרות להחזיר אותם".
"אנחנו רוצים להשיב את החטופים הביתה מהר, בחיים, את כולם", הוסיף גנץ. "זה מה שאנחנו רוצים, על הדבר הזה מנסים לייצר את האפשרות. רוב הסיכוי להצליח הוא באמצעות מתווה השבה ואיפה שיש אפשרויות אחרות אז ככל שאנחנו יכולים לעשות את זה בהבטחת ביטחונם של החטופים, זה מה שנעשה".
בתשובה לשאלה מדוע הצוות הישראלי לא חזר לקהיר, ענה יו"ר המחנה הממלכתי: "הצוות יגיע לשם כשהתנאים יאפשרו. אנחנו רוצים ללכת לשם בשביל להחזיר אותם, לא ללכת לשם בשביל ללכת לשם, לא ללכת לשם בשביל לא להביא שום דבר".