שריפה פרצה הלילה (בין חמישי לשישי) במאהל של משפחות הנרצחים והחטופים מול משכן הכנסת בירושלים. היא כובתה במהירות על-ידי יושבי המאהל, שבדיוק התכוננו לשינה. מהמשטרה ומכבאות והצלה נמסר כי הם חוקרים חשד להצתה. בשעות הצהריים נעצר חשוד, תושב הדרום בשנות החמישים לחייו. הרקע למעשה נבדק.

2 צפייה בגלריה
שריפת מאהל משפחות החתופים מול הכנסת בירושלים
שריפת מאהל משפחות החתופים מול הכנסת בירושלים
השריפה במאהל
(צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים)
2 צפייה בגלריה
שריפת מאהל משפחות החתופים מול הכנסת בירושלים
שריפת מאהל משפחות החתופים מול הכנסת בירושלים
(צילום: מאהל משפחות הנרצחים החטופים)
מדובר במאהל שהוקם על-ידי אנשיו במחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובשבועות האחרונים מתקיימת בו מדי שישי קבלת שבת מיוחדת. גם היום תתקיים קבלת שבת כזו, בשעה 13:00.
מאנשי המאהל נמסר כי "במהלך ‏הלילה, בעוד אנשי מאהל משפחות הנרצחים והחטופים שמול הכנסת התכוננו לשנת לילה, הם הריחו ריח של שריפה, ועשן כבד אפף את המאהל. דיירי המאהל הצליחו בתגובתם המהירה לכבות את השריפה באמצעות מטפים. ‏למקום הוזמנו משטרה וכיבוי אש, אשר ‏שללו תקלת חשמל. כעת נבדקת האפשרות כי מקור השריפה הוא בעקבות חשד להצתה".
"‏לשמחתנו השריפה כובתה במהירות וללא נפגעים", נמסר. "עם זאת, יצוין כי דיירי המאהל, שאיבדו את יקיריהם באסון הנורא של ה-7 באוקטובר, ספגו בשבועות האחרונים מספר איומים מצד עוברי אורח שהתבטאו בצורה קיצונית ואלימה. המחשבה כי חופש המחאה והביטוי בישראל מאוימים מדגישה ביתר שאת את הסכנה שבמנהיגות המפלגת והמסיתה ואת הצורך בהחלפת במנהיגים ראויים".
מהמשטרה נמסר כי השריפה פרצה בסביבות השעה 22:30. "חוקרי תחנת מוריה במחוז ירושלים פתחו בחקירת נסיבות השריפה בסיוע חוקר דליקות של כבאות והצלה, ונבדק החשד להצתה", נמסר.
פורסם לראשונה: 10:21, 08.12.23