עוד סימנים מעודדים לדעיכת המגפה: 1,732 ישראלים אובחנו אתמול (יום ד') כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-100 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 1.73%. זהו היום החמישי ברציפות שבו שיעור החיוביים נמוך מ-2%.
מספר החולים הקשים ממשיך לרדת והבוקר עומד על 403. גם מספר המונשמים נמוך מאתמול והוא עומד על 168. לפי משרד הבריאות, אתמול נפטרו מסיבוכי המחלה שני בני אדם. עם זאת, יש לציין כי לא מדובר בנתון סופי מכיוון שלעיתים המשרד מקבל דיווחים מאוחרים על פטירות מבתי החולים. מפרוץ המגפה נפטרו בישראל 7,959 חולי קורונה.
במקביל, מספר היישובים האדומים עלה משלושה לחמישה. היישובים האדומים הם שבט אבו רובייעה, אל סייד, קריית יערים, חצור הגלילית ועין מאהל.
מקדם ההדבקה עלה מעט והוא עומד על 0.75 – אך כיוון שהוא נמוך מ-1, המגפה בדעיכה. בישראל כ-22 אלף חולים פעילים. 2,258 מהם מתגוררים בירושלים, 737 בתל אביב, 532 בבאר שבע, 503 ברהט, 471 בבני ברק, 438 בפתח תקווה, 419 בנתניה, 349 בחיפה, 331 בחולון, 325 בטייבה, 324 בבית שמש, 308 ברחובות, 306 בראשון לציון, 302 בבת ים, 289 בנצרת, 283 באשדוד, 280 באום אל פחם, 260 ברמלה ו-257 באשקלון.

מיעוט בדרך לבוסטר

מספר המתחסנים היומי ממשיך להיות נמוך מהשבועות הקודמים. אתמול קיבלו 13,274 ישראלים את מנת הבוסטר. מאז תחילת החודש קיבלו קרוב ל-387 אלף ישראלים את המנה השלישית ובסך הכול כמעט 3.8 מיליון ישראלים מחוסנים בשלוש מנות.
אתמול גם הגיעו 3,281 ישראלים שטרם התחסנו לקבל את החיסון הראשון. מאז תחילת החודש קיבלו 72,825 ישראלים את המנה הראשונה של החיסון.
1 צפייה בגלריה
טיפול נמרץ קורונה בבית החולים מאיר
טיפול נמרץ קורונה בבית החולים מאיר
מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים מאיר
(צילום: ליהי קרופניק )
לנוכח הנתונים, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש הביע הבוקר אופטימיות. "אני חושב שניתן לומר שאנחנו בדעיכת הגל הרביעי. התרחקנו מספיק מתחילת חידוש הלימודים, אפשר לראות שיש ירידה במספר המאומתים ובמספר החולים קשה", אמר פרופ' אש בריאיון לאולפן ynet.
בהתייחסו להקלות אפשריות, אמר פרופ' אש: "אנחנו חושבים על מה ניתן להקל, היינו רוצים להקל אבל מצד שני צריכה להיעשות הפקת לקחים מתחילת הגל, להידרש לנושא כדי שלא תהיה התפרצות נוספת. המסכות יישארו בחללים סגורים, וגם התו הירוק ימשיך ללוות אותנו בתקופה הקרובה".

על רקע הירידה בתחלואה מקדם משרד החינוך את מתווה "הכיתה הירוקה" - שמתפקד כרגע כפיילוט במספר מצומצם יחסית של בתי ספר - וקורא להטמיע אותו בכל בתי הספר היסודיים ובגני הילדים החל משבוע הבא.
מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק העריך אתמול בריאיון לאולפן ynet שהמתווה, שבמסגרתו תלמידים מקבלים פטור מבידוד למרות שבאו במגע עם תלמיד חולה קורונה אם הם נבדקים מדי יום במשך שבוע, אכן ייצא לפועל בתאריך המיועד.
בסך הכול הפיילוט מוצלח", אמר סלוביק. "בחלק ניכר מהכיתות מגלים מאומת אחד. המתווה אכן מוכיח את עצמו". מנכ"ל משרד החינוך הוסיף שההורים ב-190 בתי הספר שכבר נכללים בפיילוט "הכיתה הירוקה" משתפים פעולה באופן מלא. "ההורים ייחלו וציפו לוודאות הזו שהילד הולך לבית הספר בבוקר. המודל מאפשר לנו להחזיר את התלמידים ללמידה רציפה ולגשר על הפערים הרגשיים".