לוחמים ירו בצהריים (רביעי) לעבר מחבל שיצא מרכב כשהוא חמוש בסכין ורץ לכיוונו של אחד החיילים ליד ההתנחלות קדומים שבשומרון. מותו של המחבל במקום כעבור זמן קצר. צפו בתיעוד ניסיון הפיגוע שבפתח הכתבה.

דובר צה"ל מסר כי האירוע התרחש על כביש 55, בעמדה צבאית שאיישו לוחמי סיירת גולני. "מחבל חמוש בסכין הגיע לעמדה צבאית וניסה לדקור לוחם צה"ל בנקודה, ונוטרל על ידי הכוח במקום. אין נפגעים לכוחותינו", נמסר. המחבל הוא עארף לחלוח, בן 20, תושב ג'נין מחנה הפליטים ג'נין.
המחבל הגיע מכיוון קלקיליה על כביש 55 ועצר בתחנת אוטובוס שבה עמדו לוחמי סיירת גולני לאבטחת אזרחים. הרכב האדום שבו נהג המחבל, עצר מאחורי רכב לבן שבו ישבו אם ובן אותם, עוצר שוטר. הלוחם שתועד מחסל את המחבל חשד בו כשעצר, והגיע לבדוק אותו. המחבל יצא מהרכב ורץ לכיוון החייל עם סכין, אולם הוא פגע בו והרג אותו.
ביום שבת האחרון סוכל ניסיון פיגוע דקירה באזור רמאללה. מחבל פלסטיני שהגיע לחוות שדה אפרים ניסה לדקור שם אזרח ישראלי כשיצא מרכב - אך הוא נורה על ידו למוות. הישראלי לא נפצע.
3 צפייה בגלריה
רכבו של המחבל שנוטרל בזירה
רכבו של המחבל שנוטרל בזירה
רכב המחבל שנורה במקום
( צילום: הלל מאיר/TPS)
3 צפייה בגלריה
המחבל עארף עבד אלנאצר עארף לחלוח
המחבל עארף עבד אלנאצר עארף לחלוח
המחבל, תושב ג'נין, בתיעוד שהעלה בעבר לטיקטוק
בתיעוד מהזירה נראה המחבל רודף עם סכין שלופה אחרי האזרח, שיורה לעברו. ממש בתחילת ניסיון הפיגוע נראה המחבל נופל, אבל קם וממשיך לרדוף אחרי הישראלי - שיורה שוב ופוגע בפלסטיני מטווח קצר. המחבל זוהה על ידי הפלסטינים כטארק עודה יוסף מעאלי, בן 42 מהכפר נעמה ששוכן מערבית לרמאללה.
ביום שלישי שעבר ערך הרמטכ"ל החדש הרצי הלוי הערכת מצב בפיקוד המרכז, שבה קיבל סקירה על פעילות הכוחות ביהודה ושומרון והעביר דגשים ראשונים משלו למפקדי החטיבות. היה זה היום הראשון המלא שלו בתפקיד, והבחירה להתמקד בו בזירה הפלסטינית ביו"ש מלמדת על הדחיפות שרואה הרמטכ"ל הנכנס בזירה הזו - ועל החשש מנפיצות בטווח הזמן הקרוב יותר מאשר בזירות הנוספות.
בסקירה שקיבל שמע הרמטכ"ל כי נכון לעכשיו הרוב המוחלט של האוכלוסייה הפלסטינית אינו מעורב בטרור, ומספר המשתתפים בהפרות הסדר הוא נמוך מאוד. המציאות הפיזית משתנה ומתעצב קו גבול חדש, כשמספר המסתננים ירד מ-30 אלף בשבוע ל-300 בלבד. אוגדת יהודה ושומרון מחרימה עשרות רבות של כלי רכב ממסיעי שוהים בלתי חוקיים ובסך הכל – עם התקדמות בניית המכשול המחודש, עם אמצעי מודיעין ועם הוראות פתיחה באש שמאפשרות למנוע חדירה לישראל – מתפתחת תודעת גדר חדשה בצד הפלסטיני, שלפיה לא ניתן יותר לעבור בה אלא רק דרך המעברים.
לגבי הרשות הפלסטינית קיבל הלוי סקירה שלפיה היא חלשה מאי פעם, ובכל יום שעובר היא נחלשת עוד יותר ובהתאמה גם מנגנוני הביטחון, כך שהשטח מוצף בנשק רב ל"יום פקודה".