עורך דינו של אלדד פרי שנרצח שלשום, בני כץ, אמר היום (ראשון) באולפן ynet כי כל אדם במדינה צריך לחשוש מהמעשה, ומלקיחת החוק לידיים בידי לקוחות שאינם מרוצים מהשירות שקיבלו. לטענתו, פרי עשה כל שביכולתו כדי להחזיר את חובותיו - ומי שרצח אותו היה דווקא אזרח פרטי ולא ארגון פשע. כעת הוא פועל לאבטחת בני משפחתו של פרי. "אקדח שירה במערכה הראשונה יירה גם במערכה השנייה והשלישית", אמר.
אתה יודע הבוקר יותר ממה שידעת אתמול? "לא, אני לא יודע, אבל צפויה לי פגישה עם צוות החקירה היום. יש לנו את המידע שנמצא אצלנו, במשרדים ובחומרים, ואני מאוד מקווה שתהיה התקדמות בחקירה. אני מקווה, מייחל ומתפלל שתהיה התקדמות בחקירה של הרצח הנורא הזה, של חציית הגבולות האיומה הזו. זו חציית רוביקון שאסור לעבור עליו לסדר היום. מעבר לאובדן האישי של כולם וגם שלי, כי מאוד אהבתי את אלדד, גם כלקוח וגם כאדם. זה יום מאוד קשה עבורי, ואני חושב שעבור כל החברה. עוד גבול ושדה אסור נחצו פה וחייבים לטפל בזה בצורה חמורה מאוד".
4 צפייה בגלריה
זירת רצח איש העסקים אלדד פרי
זירת רצח איש העסקים אלדד פרי
חייבים לטפל בזה בצורה חמורה". זירת הרצח של פרי ברחובות
(צילום: עמית שעל, נדב אבס)
4 צפייה בגלריה
זירת רצח איש העסקים ברחובות
זירת רצח איש העסקים ברחובות
זירת הרצח של פרי ברחובות
(צילום: נדב אבס )
עד כמה פרי היה מסובך בחובות? "אנחנו מייצגים הרבה חברות, חלקן מצליחות יותר וחלקן פחות. יש להן את הסיכונים בתוך העולם הפלילי וגם אלדד היה במקום הזה. חובות היו ויהיו לחברות. אני לא מתעסק כרגע בחובות, משום שאני אומר לך דבר אחד – אלדד עשה כל שביכולתו, כל שעל ידו, כל דבר שרק ניתן מהבוקר עד הלילה כדי להחזיר את החובות, לשקם את החברה, לחזור לפעילות ולדאוג לאנשים. במקום הזה יעידו על כך קונסים בבתי המשפט, הייתה התקדמות ותהיה התקדמות".
האם הוא אוים? "למיטב ידיעתי, והייתי מאוד קרוב אליו ודנתי בנושאים הרגישים שקשורים לתחום שלנו בחברה. לשכור את המשרד לא בא רק מתוצאה של פחד מגורמים עבריינים אלא כתוצאה מאיומים שנמצאים בכל חברה, איומים כספיים, כלכליים. חשש לחקירה במצבים כאלה, כי המשטרה רוצה לחקור וזה בסדר גמור. הרבה חברות קבלניות נמצאות ברמת סיכון ובגלל מנכ"לים אבל מבחינת איום לא היה שום איום עליו. אני לא יודע על זה, והייתי קרוב אליו מאוד ואם היו איומים הייתי יודע. הערכתי, שלא מבוססת על מידע מתוך התיק, היא שהרצח הזה בוצע על ידי גורם פרטי וזו גם חציית הגבול. אני לא מכיר מקרים שבהם...".
4 צפייה בגלריה
זירת רצח איש העסקים ברחובות
זירת רצח איש העסקים ברחובות
זירת הרצח של פרי ברחובות
(צילום: נדב אבס )
גורם פרטי זה אומר לא גורם עברייני? לא שליח של ארגון פשע? "גורם פרטי זה אדם שמפסיד כסף בתוך פעילות עסקית, שחושב שנעשה כלפיו עוול ומחליט לקחת את החוק לידיים, בין אם באמצעותו ובין אם באמצעות אחרים. זו הסברה שלי. אני אכנס לכובע שלי כקצין חקירות, לא הייתי מהמר על זה לפי שיטת הביצוע, למרות שטוענים פה לתיחקור. אני טוען ההיפך, אני חושב שהאירוע עצמו בוצע ללא תחקור, מכל המניעים והסיבות, ביצוע של יורה אחד".
"בסופו של דבר אני חושב שמדובר באדם שמתוסכל, כנראה שחושב שאיבד הרבה כסף ברמה סובייקטיבית, מאשים את אלדד באופן אישי, ולקח את החוק לידיים או ביקש מאחרים שייקחו עבורו. אנחנו יודעים היום שחיי אדם במדינה לוקים בזילות רבה מאוד, רואים את האלימות, שימוש בנשק באירועים הרבה פחות רציניים מזה. האלימות פה נהייתה מטורפת ואף אחד לא מצליח להשתלט עליה, וזה עוד מקרה. אבל פה יש חציית רוביקון, וכל איש עסקים היום שלא ימצא חן בעיני המשקיעים שלו או שיחשבו שעשה מעשים שנוגדים את האינטרסים שלהם, או שהפסיד כספים עבורם וזה קורה בעסקים, וליבי ליבי עם אלו שהפסידו כסף אני לא מזלזל בזה, אבל לקחת חיים של אדם?".
4 צפייה בגלריה
אלדד פרי
אלדד פרי
אלדד פרי בבית המשפט
(צילום: יובל חן )
יש חשש לחיי אחרים במשפחה? "ברור. חד משמעית".
אתם שוקלים לאבטח אותם? "אני נפגש עם צוות החקירה היום. דיברתי איתם ארוכות אתמול. אבקש מהם מה שאבקש מהם, אעביר להם את החומר שנמצא אצלנו. אני אשא בפניהם עצות ורעיונות שיש לי. אני מקווה שהם יהיו קשובים ואני אנסה לעזור בכל דרך למצוא את בן הבליעל שביצע את המעשה הנוראי הזה ונקווה שלא נראה דברים כאלה עוד. אבל מזמן חצינו את הרוביקון במדינה בקשר לרצח הזה ובקשר לאירועים אחרים".
אתם חוששים לחייהם של עוד חברי משפחת פרי ואתה תבקש אבטחה מהמשטרה. "חד משמעית. אנחנו חוששים לכל אדם שאותם גורמים עברייניים, שטוענים לחוב, נושאים את שמם כאחראים לחוב שלהם ואותו אקדח שירה במערכה הראשונה יירה גם במערכה השנייה והשלישית. בכלל אנשי עסקים, קבלנים, שלקוחות מרגישים שלא קיבלו את כספם או שלחלופין שהעסקה לא הצליחה מכל סיבה שהיא, לוקחים את החוק לידיים וזה איום ונורא. כל אדם במדינה הזאת צריך לחשוש".