בשנים האחרונות קיימת זליגה של הפנטניל, משכך כאבים שנחשב חזק פי 100 ממורפיום הנמכר בבתי המרקחת - לשוק שחור. התרופה, ממשפחת האופיואידים, ניתנת אך ורק במרשם רופא, כמדבקות המודבקות לעור ומיועדת לחולים הסובלים מכאבים קשים, לרוב חולי סרטן. ברחוב, גילו את הפוטנציאל של השימוש במדבקות והן נמכרות באופן בלתי חוקי כסם ("פֶנטה"). אופן הצריכה גם הוא השתנה, לצריכה דרך הפה או בעישון - מה שהופך את השימוש למהיר וקטלני.
"סם המוות", סדרה חדשה מבית ynet original חושפת את התופעה, העדר המודעות, הסכנות למשתמשים ואת הקושי להציע להם עזרה. הפרק השני (בנגן שבראש הכתבה), מספר בין היתר את סיפור של עומר, צעיר בן 25 מגן יבנה ששימוש חד פעמי שלו במדבקת הפנטה, שהשיג ללא מרשם רפואי - הוביל למותו תוך זמן קצר מרגע השימוש.

עוד ב-ynet original

נוכל. רוצח. מיליונר - סדרה תיעודית בשלושה פרקים שחוזרת אל פרשת הרצח שהסעירה את ישראל ואת גרמניה בשנות ה-90 - ואל חייו הסוערים לא פחות של הרוצח, אילן טסלר, מאחורי הסורגים.
הנסיעה האחרונה של עמית - סדרה תיעודית בשלושה פרקים הכוללת פרטים חדשים, עדויות וצילומים בלעדיים שמבקשים לשפוך אור על מה שבאמת קרה בליל התאונה שבה קיפחה סגן עמית איטח את חייה.
שורת חיפוש: סקס ישראליות - סדרה תיעודית בשלושה פרקים החושפת את היקף ההפצה והסחר של תמונות עירום בטלגרם, את אופן הפעולה האכזרי של המפיצים, את אוזלת ידה של המשטרה ואת המחיר הכבד והמתמשך שמשלמות הקורבנות.