טרגדיה במצפה נטופה: ד"ר אלעד תומר, מדען ברפאל ומתנדב באיחוד הצלה בן 52, הוא ההרוג בתאונת הדרכים הקטלנית שאירעה ביום שישי בצהריים, ליד הישוב בועיינה נוג'ידאת שבגליל התחתון. בתאונה נפגעה גם אשתו טל באורח קל ולוחם אש נפגע באורח קשה.

מחקירת המקרה עלה שבעת שדווח על תאונת דרכים, זינקו מביתם ד"ר תומר ואשתו - שניהם מתנדבים באיחוד הצלה הגרים ביישוב הסמוך מצפה נטופה - במטרה לטפל בפצוע התאונה. אולם רכב נוסף שעבר במקום פגע בהם ובלוחם האש שטיפל בפצוע מהתאונה הראשונה.
כתוצאה מהתאונה השנייה נפגע ד"ר תומר באורח אנוש ובהמשך נקבע מותו. אשתו פונתה במצב קל לבית החולים פוריה בטבריה ושוחררה במהלך סוף השבוע. הלווייתו של ד"ר תומר תיערך היום בצהריים במצפה נטופה.
2 צפייה בגלריה
ד"ר אלעד תומר נהרג בתאונת דרכים בגליל התחתון
ד"ר אלעד תומר נהרג בתאונת דרכים בגליל התחתון
ההרוג, ד"ר אלעד תומר
(צילום: דוברות איחוד והצלה)
2 צפייה בגלריה
הזירה על ציר 65
הזירה על ציר 65
זירת התאונה בכביש 65
תומר, יליד ראשון לציון שעבר למצפה נטופה ב-2002, הותיר אחריו את אשתו וחמשת ילדיהם - ארבעה בנים ובת. הוא עובד כמדען בכיר במשך כ-20 שנה. "אחי הוא שושואיסט גדול ולא נהג לשתף בעבודתו, רק בעתיד נדע באיזה פרויקטים גדולים הוא התעסק", סיפר אחיו, נחום אמיתי תומר. לדבריו, "לפני מספר שנים הוא הצטרף לאיחוד הצלה, ואשתו טל הצטרפה להתנדבות הזו לפני כשנה.
"אחי סיים תואר ראשון במתמטיקה כבר בכיתה י"ב וסיים את הדוקטורט שלו בפיזיקה בבר אילן", הוסיף האח נחום. "הוא היה מאוד מבריק ולצד זאת צנוע מאוד. היה חשאי בכל דבר, כשהיה מגיע להורים שלנו לראשון לציון לשבת הוא המשיך לצאת כל השבת לקריאות של איחוד הצלה, כשאמרו לו שלא חייבים לצאת לכל קריאה הוא אמר - 'אתה אף פעם לא יודע איך הקריאה תסתיים'". הוא העריך כי "רבים חייבים לו את חייהם".
חלי זאוברמן, שכנה של משפחת תומר, סיפרה: "הם נהגו בתקופת המלחמה לארגן ארוחות שבת לחיילים באזור, כולל ביום שישי האחרון. הם היו באמצע שינוע ארוחות חמות לחיילים ובאותו זמן קיבלו את הקריאה לתאונה ויצאו אליה".
אור קריספיל, מנהל היישוב מצפה נטופה, אמר: "איבדנו מדען מבריק ואיש מדהים שהכין לנו תוכנית מיוחדת ליישוב לבטיחות בדרכים, תוכנית מקצועית ויסודית שאמורה להיות מיושמת ביישוב בימים הקרובים".
פורסם לראשונה: 08:40, 18.02.24