עיריית שטוקהולם ניסתה למנוע את השתתפות שגרירות ישראל בשבדיה באירועי ליל התרבות המקומיים, בעקבות לחץ של ארגונים פרו-פלסטיניים. העירייה טענה כי לא תוכל לאבטח את האירוע, לאחר שרק לפני כחודשיים וחצי התגלה רימון יד בחצר השגרירות - אך התקפלה בעקבות מחאה חריפה של גורמים ישראליים.
3 צפייה בגלריה
הציוץ לאחר ההחלטה
הציוץ לאחר ההחלטה
הסרטון שיוקרן
(צילום: שגרירות ישראל בשטוקהולם)
3 צפייה בגלריה
הציוץ לאחר ההחלטה
הציוץ לאחר ההחלטה
שגריר ישראל בשבדיה מזמין את תושבי שטוקהולם לשגרירות
אירועי ליל התרבות, המתקיימים במסגרת לילה לבן בעיר, כוללים מוסדות תרבות ושגרירויות בכל רחבי שטוקהולם. לאחר התקפלות העירייה, שאישרה את השתתפות השגרירות הישראלית, יוקרן על קיר סמוך לשגרירות מיצג הווידאו "women’s labour" של האמניות הישראליות הילה בן ארי, לי ינור ואורית רף.
בעקבות הודעת העירייה כי לא תוכל לאבטח את האירוע דרשו בשגרירות הבהרות, ותהו אם יש אירועים נוספים שבוטלו. כאשר התברר שלא, נערכו בשגרירות לקיים את ההקרנה באופן עצמאי ושגריר ישראל בשבדיה זיו נבו קולמן צייץ ברשת X כי "שטוקהולם יכולה להיכנע ללחץ ולהדיר אותנו, אבל היא לא יכולה לעצור את התרבות".
3 צפייה בגלריה
רימון בחצר שגרירות ישראל בשבדיה
רימון בחצר שגרירות ישראל בשבדיה
הרימון שאותר בחצר
השגריר הזמין את תושבי העיר לשגרירות, שם יוקרן הסרטון של אוצרות התערוכה ענת ספרן ודרורית גור אריה. ידידי ישראל בשבדיה הביעו מחאה - והעירייה שינתה את דעתה. כעת המשטרה המקומית נערכת להגעת מפגינים פרו-פלסטינים לאירוע.
שגריר ישראל אמר בתגובה כי "אנחנו שמחים שבעקבות פעילות השגרירות וידידנו הרבים עיריית שטוקהולם שינתה את החלטתה, ושמחים לארח את כל קהל שוחרי התרבות במוצ"ש הקרובים".