בשנה האחרונה, עוד חודשים לפני המלחמה, נכנסו יישובים בגלבוע לקו האש - וכעת החשש הוא שהיעד הבא הוא עמק חפר.
הלילה ארגון "גדודי חללי אל-אקצא בטול כרם", השייך לפתח, קיבל אחריות על ירי מעט לפני חצות אמש (חמישי) לעבר בת חפר, היישוב הגדול ביותר במועצת עמק חפר. איש לא נפגע ולא נגרם נזק לבתי היישוב הקהילתי שבשרון. המחבלים שפתחו באש אף פרסמו תיעוד של הירי מטול כרם לעבר בת חפר.

גלית שאול, ראש המועצה האזורית עמק חפר שבתחומה נמצא היישוב בת חפר, אמרה: "אנו רואים בחומרה רבה את אירוע הירי אמש, אשר עדיין מתוחקר על ידי הצבא. הצבא פועל באינטנסיביות גבוהה בגזרה, והמועצה וגורמי הביטחון ביישובים עומדים מולו בקשר על מנת שהאירוע יתוחקר באופן מקיף ולא יישנה".
שאול הוסיפה: "האירוע הזה מוכיח את הדחיפות לבצע את מה שאנו דורשים: חיזוק קו התפר, כולל יישובי הקו השני, בין היתר על ידי הקמת אזור חיץ שימנע התקרבות לשטחנו, חיזוק הכוחות הפנימיים ביישובים, על-ידי החטיבה המרחבית וכוחות נוספים והמשך פעילות אינטנסיבית של הצבא בגזרה.
"לצד זאת, המועצה, ביחד עם רשויות נוספות בקו התפר, נאבקת בהחלטת פיקוד מרכז, לפיה מרבית חיילי ההגמ"ר (הגנה מרחבית) הנמצאים ביישובי התפר, בכל הפיקוד, צפויים להשתחרר משירות מילואים ב-1 במאי. זו החלטה לא סבירה, בלשון המעטה, בימים אלה, ואני קוראת להם שוב לבטלה לאלתר".

חשד לחפירת מנהרות

בסוף השנה שעברה נערכו בבת חפר כמה בדיקות בעקבות תלונות של תושבים על רעש עבודות וחשד לחפירת מנהרות משטחי הרשות הפלסטינית. במהלך הבדיקות לא נמצאו סימנים למנהרות. היישוב בעמק חפר נמצא על קו התפר ומזרחית אליו בשטחי הרשות נמצא הכפר הפלסטיני שוויכה. בעבר הגיעו קליעים שנורו משטחי הרשות שחלקם גם פגעו בבתי היישוב.
בתחילת השבוע ירו מחבלים פלסטינים לעבר בית בקיבוץ מירב בגלבוע. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לבית. בקיבוץ ציינו בעקבות הירי כי "שנה בדיוק אחרי אירוע הירי הראשון ובסיכומה של שנה בת עשרות אירועי ירי, שוב נורו מספר צרורות לכיוון בתי היישוב מכיוון הכפר ג'ילבון".
עוד נמסר בהודעת הקיבוץ כי "זוהתה פגיעה אחת לפחות בחלון בית משפחה שגם בשבוע שעבר נפגע מירי. בני המשפחה היו בבית אך לא נפגעו. כוחות צה"ל בגזרה השיבו אש מקלעים לכיוון הכפר. אם לא יהיה שינוי חד במדיניות התגובה והיוזמה הצבאית, פגיעה בנפש זה רק עניין של זמן".