הרשויות במרילנד, ארה"ב, הודיעו הבוקר (יום ב') כי בתום מבצע חילוץ בן שבע שעות הן הצליחו לחלץ טייס ונוסעת שהייתה עמו במטוס קל שהתרסק ונתקע בתוך עמוד חשמל. נמסר כי הם פונו עם "פצעים חמורים" לבית חולים מקומי, אך לא נשקפת סכנה לחייהם. ההתרסקות הובילה להפסקת חשמל נרחבת במחוז מונטגומרי, וחברת חשמל מקומית מסרה כי הזרם נותק ל-120 אלף לקוחות, רבים מהם בעיירה מונטגומרי וילג' הסמוכה למקום ההתרסקות ושוכנת כ-50 ק"מ צפונית לוושינגטון הבירה.
המטוס הקל, מסוג Mooney M20 שלו מנוע בודד, התרסק אמש בסביבות 17:40 לפי השעון המקומי, אחרי שהמריא מווסצ'סטר בניו יורק בדרכו אל נמל תעופה באזור מונטגומרי. באזור היה ערפל רב, אולם סיבת ההתרסקות הרשמית נחקרת כעת על ידי מנהל התעופה הפדרלי (FAA). המטוס נתקע על עמוד החשמל בגובה של 30 מטרים מעל פני הקרקע, ובתמונות מהזירה נראה שהסתבך בתוך כבלי החשמל. הטייס במטוס זוהה על ידי הרשויות כגבר בן 65 בשם פטריק מרקל והנוסעת זוהתה כאישה בת 66 בשם ג'ן וויליאמס.
7 צפייה בגלריה
מטוס קל שנתקע בתוך עמוד חשמל במחוז מונטגומרי ב מרילנד ארה"ב
מטוס קל שנתקע בתוך עמוד חשמל במחוז מונטגומרי ב מרילנד ארה"ב
המטוס התקוע. החילוץ נמשך שבע שעות
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
צופים במבצע חילוץ אחרי ש מטוס קל נתקע בתוך עמוד חשמל במחוז מונטגומרי ב מרילנד ארה"ב
צופים במבצע חילוץ אחרי ש מטוס קל נתקע בתוך עמוד חשמל במחוז מונטגומרי ב מרילנד ארה"ב
מאות תושבים שנותקו מחשמל התאספו כדי לצפות במחזה. "אף פעם לא ראינו דבר כזה"
(צילום: AP)
מבצע החילוץ היה מורכב למדי: סקוט גולדסטיין, ראש שירותי הכיבוי המקומיים, מסר כי תחילה נדרשו הצוותים לוודא שבטוח עבורם להגיע באמצעות מנופים אל המטוס התקוע, ולפיכך נדרשו להאריק את כבלי החשמל ולחבר אותם בכבלים נוספים אל הקרקע. בהמשך נדרשו הכבאים לקשור את המטוס אל העמוד עצמו, כדי להבטיח את יציבותו במהלך החילוץ, ורק בסביבות השעה 1 בלילה (לפי השעון המקומי) ניתן היה לחלץ את הטייס והנוסעת, שלאורך המבצע שמרו על קשר עם מחלציהם באמצעות שיחות טלפון. בשלב מסוים אף נראה הטייס, בשידור החי של אחד מערוצי הטלוויזיה המקומיים, מוציא את ידו מחלון המטוס ומנופף למחלצים.
חברת Pepco, שעמוד החשמל שנפגע שייך לה, מסרה הלילה כי בסביבות 120,000 לקוחות במחוז מונטגומרי נותקו מחשמל. הרשויות ציינו כי בעקבות הפסקת החשמל הנרחבת גם רמזורים רבים באזור הפסיקו לפעול. הן קראו לאזרחים להתרחק מזירת ההתרסקות, אבל העובדה שרבים נותקו מהזרם תרמה כנראה להתאספותם של מאות תושבים סמוך לזירה כדי לצפות במבצע החילוץ. "אף פעם לא ראינו דבר כזה, זה מאוד מרגש", סיפרה לערוץ המקומי WUSA אישה שהגיעה לשם יחד עם בנה הקטן. כשהטייס והנוסע חולצו והועברו לאמבולנסים הקהל שצפה במחזה הריע להם.