המשטרה עצרה הבוקר (ראשון) צעיר בן 21 מרמלה בחשד שהפעיל קבוצת טלגרם סגורה, שבה הופצו תמורת תשלום מאות תמונות וסרטוני עירום של ישראליות רבות, בהן קטינות. לפי החשד, הקבוצה שפעלה תחת השם "הקבוצה שהולכת לשבור את כולם 5", שימשה להפצת תמונות אינטימיות של מאות ישראליות - ללא ידיעתן.
מפרטים שהגיעו לידי ynet, בקבוצה היו חברים מאות משתתפים, והחשוד גבה מכל אחד מהם בין 50 ל-70 שקלים בחודש. מי שביקש להיות חבר בקבוצה בתשלום חד-פעמי שילם כ-300 שקלים. במשטרה מבהירים כי במסגרת הפרשה צפויים מעצרים נוספים. כעת נבדק כיצד הצליח החשוד להשיג את התמונות האינטימיות שהעלה לקבוצה. עדויות נגבו מחלק מהקורבנות, והשוטרים פשטו על ביתו של הצעיר מרמלה, ערכו חיפוש ותפסו מכשירים שהיו ברשותו.
3 צפייה בגלריה
תיעוד קבוצות הטלגרם
תיעוד קבוצות הטלגרם
בקבוצה הופצו תמונות וסרטונים של מאות ישראליות, ללא ידיעתן
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
תיעוד קבוצות הטלגרם
תיעוד קבוצות הטלגרם
"צפויים מעצרים נוספים"
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
תיעוד קבוצות הטלגרם
תיעוד קבוצות הטלגרם
ממאות חברי הקבוצה נגבו עשרות שקלים בחודש
(צילום: דוברות המשטרה)
בחודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה במחלק הפשיעה המקוונת במשטרת מחוז תל אביב בעקבות "חומרי חקירה שהצטברו על אודות קבוצה סגורה בטלגרם במסגרתה מתקיימות התכתבויות עם תוכן מיני בין חברי הקבוצה".
הבוקר החקירה הפכה לגלויה עם מעצרו של תושב רמלה, בחשד שהפעיל את הקבוצה, שפעלה זה מספר חודשים.
מהמשטרה נמסר כי "חברי הקבוצה שיתפו מאות סרטונים ותמונות תוך פגיעה בפרטיותן של הקורבנות, נשים וקטינות באופן בוטה. צוות החקירה הצליח לפעול בתווך המורכב של המרחב הרשתי, וחשף את זהותו של החשוד המרכזי". מחר הוא יובא לדיון בבקשה להארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב.
רס"ב מיטל אסולין, ממשטרת מחוז תל אביב, אמרה כי "בהזדמנות זו, צריך להזכיר לנשים ולגברים שידעו, שבמציאות הטכנולוגית כיום ובעולם הרשתות החברתיות גם צילום אינטימי שנעשה מרצון יכול להגיע לכתובות לא רצויות ויכול להיות מופץ ברשת באופן שקשה לאתר אותו ולאחר מכן להסיר אותו".