אסון נוסף נפל על משפת טויזר: יהודה (68) אביו של מור טויזר ז"ל, שנרצח ביריות בשל טעות בזיהוי בקריית אתא לפני כשלושה חודשים, נפטר מדום לב - ביום שבו היה אמור לחול יום הולדתו ה-30 של בנו האהוב.
2 צפייה בגלריה
מור טויזר ז"ל עם אביו יהודה ז"ל ביום חתונתם של מור ובחירת ליבו רוית
מור טויזר ז"ל עם אביו יהודה ז"ל ביום חתונתם של מור ובחירת ליבו רוית
מור טויזר ז"ל עם אביו יהודה ז"ל ביום חתונתם של מור ובחירת ליבו רוית
(באדיבות המשפחה)
היום בצהריים (ג') הגיעו בני משפחת טויזר והחברים הרבים של המשפחה שוב לבית העלמין צור שלום בקריית ביאליק, הפעם כדי להיפרד מאבי המשפחה יהודה, שנטמן באותו בית העלמין שבו נטמן מור. "זה אסון שני של המשפחה", אומר אחד מבני המשפחה, "יהודה הוא קורבן נוסף של הרצח. המוות של מור פגע בו מאוד. הלב שלו נשבר".
"הוא לקה בליבו ביום ראשון", סיפר ישראל, גיסו של מור ז"ל. "זה היה ביום ההולדת של מור. היה לנו שיעור תורה בבית של רוית אחותי. שאלתי למה יהודה לא מגיע, אמרו לי שהוא לא ענה לטלפון. הלכו לחפש אותו וגילו שהוא נפטר. מאז המוות של מור, האבא היה שבור לגמרי. גם בבית החולים כשמור נלחם על חייו פחדתי על יהודה. לצערי, אתה לא יכול לשלוט על הכול. ראו על הפנים שלו את כל הצער. מור שהיה הבן הבכור היה עמוד התווך שלו".


רוית אלמנתו של מור ז"ל, ואם בתם אריאל בת הארבע, מספרת על הקשר החם והאוהב שהיה בין בעלה המנוח לאביו. "אין צל של ספק שהכדורים שפגעו במור ריסקו גם את הלב של אבא שלו", היא אמרה בכאב, "הייתה ביניהם מערכת יחסים מיוחדת. קשר יומיומי מאוד חזק. יהודה לקח את הרצח של מור מאוד קשה".
רוית מספרת כי יהודה שוחח איתה בטלפון מדי יום. "הוא דיבר איתי במוצאי שבת והכל היה רגיל", היא סיפרה. "הוא הלך לנוח בבית מלון, והכל היה בסדר. בלילה הוא לקה בליבו. הוא לא ענה לטלפון של הבן שלו ולא הגיע לשיעור תורה אצלנו בבית, אז התקשרנו לקב"ט של המלון וגילו שהוא ללא רוח חיים בחדר".
היא הוסיפה שיהודה היה "גמור מהמוות של מור". "הוא היה פשוט גמור. אריאל - הבת שלי - הייתה הנכדה הראשונה שלו. היא הייתה כל העולם שלו. אני מדברת על יהודה ולא מאמינה שהוא איננו".
2 צפייה בגלריה
מור טויזר ז''ל
מור טויזר ז''ל
מור טויזר ז''ל וזירת הרצח
(צילום דוברות המשטרה)
מור טויזר, עובד רפאל, נורה למוות בשוגג, עקב טעות בזיהוי, ב-31 באוקטובר אשתקד בקריית אתא. מור הלך לאסוף את האופנוע שלו מהמוסך בליוויית חבר, והשניים כבר היו בדרכם חזרה הביתה.
לרוע מזלו של מור, מספר חשודים שביקשו לפגוע בצעיר תושב שפרעם, שהיה מסוכסך עם אישה תושבת הצפון שהיתה בקשר עם אחד מהם, סברו כי הוא אותו צעיר שאותו הם מחפשים. הם עקבו אחריו במכונית, ובאחד הצמתים ירו לעברו מספר קליעים שפגעו בפלג גופו העליון ובראשו. מור נפצע אנושות, פונה לבית החולים רמב"ם, אך שם נפטר כעבור שלושה ימים.
חוקרי ימ"ר חוף פענחו את הרצח ועצרו שישה חשודים, בהם ארבעה גברים ושתי נשים. החשודים הם תושבי רמלה, קריית אתא וטבריה. הפרקליטות הגישה נגדם כתבי אישום לבתי המשפט המחוזי והשלום בחיפה.