מערך ההסברה הלאומי, באמצעות לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ), השלים בימים האחרונים את חלקו הראשון של הפרויקט הלאומי לתיעוד עדויות של עשרות החטופים שחזרו מהשבי ברצועת עזה.
1 צפייה בגלריה
עצרת בירושלים לציון חצי שנה שהחטופים והחטופות בשבי ארגון הטרור חמאס
עצרת בירושלים לציון חצי שנה שהחטופים והחטופות בשבי ארגון הטרור חמאס
"נחשוף את הזוועות שבוצעו בנשים, גברים, זקנים וילדים בשבי"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הפרויקט נועד להנציח את סיפורי החטופים ולתעד את עדויותיהם, ומתמקד בעמידתם האיתנה אל מול הזוועות שחוו על בשרם החל מחטיפתם במהלך 7 באוקטובר, ועד להשבתם ארצה במסגרת עסקת החטופים ומבצע "דלתות שמים" במהלך חודש נובמבר.
הפרויקט הלאומי לתיעוד עדויות החטופים הוא בעל חשיבות קריטית. בעוד שהכחשות מעשי הזוועה שבוצעו ב-7 באוקטובר מתרחבות מסביב לעולם, באות העדויות האישיות של אלו שחוו את הזוועות מקרוב ומשמשות תשובה ועדות חיה למעשי הטרור של חמאס ולפגיעות האנושות שביצע בגוף ובנפש.
ביום השואה, שיצוין ביום שני הבא, תערוך לשכת העיתונות הממשלתית הקרנה מיוחדת לתקשורת הבינלאומית שתכלול לקט עדויות נבחר מתוך עשרות שעות של עדויות שנאספו ע"י צלמי ומתעדי לע"מ במסגרת הפרויקט הלאומי. ההקרנה תיערך בשעה 16:00 באולפני לשכת העיתונות הממשלתית בירושלים.
ניצן חן, מנהל לע"מ, אמר: "מאז השואה ועד 7 באוקטובר, לא חווה העם היהודי טבח שיטתי ורצחני בהיקפים כאלה. ביום השואה שיצוין השנה בצל אירועים אנטישמיים חמורים מסביב לעולם, נחשוף לעיתונאים הזרים מכל העולם את עדויות החלק הראשון של הזוועות שבוצעו בנשים, גברים זקנים וילדים בשבי ברצועת עזה. לע"מ, כחלק ממערך ההסברה, תעלה בקרוב את עדויות הפרויקט הלאומי לרשת על מנת שישמשו למאבק הלא נגמר בדה-הומניזציה ובדה לגיטימציה של מדינת ישראל".