הדר שמע, הילדה בת ה-7 שנפצעה בצהריים (שבת) באורח קל מרסיסי זכוכית שהתנפצה בבית בפסגת זאב בירושלים ככל הנראה מירי תועה מיישוב סמוך, שוחררה מבית החולים הדסה הר הצופים, לשם פונתה לטיפול בפציעה. במקביל, כוחות מג"ב פשטו על מחנה הפליטים שועפט במזרח ירושלים במטרה לנסות לעצור את היורים.
2 צפייה בגלריה
הזכוכית שהתנפצה בפסגת זאב וכוחות מג"ב בשועפט, בצהריים
הזכוכית שהתנפצה בפסגת זאב וכוחות מג"ב בשועפט, בצהריים
הזכוכית שהתנפצה בפסגת זאב וכוחות מג"ב בשועפט, בצהריים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אימה של הילדה, סימה, סיפרה ל-ynet כי האירוע התרחש בשעה שישבה עם חברים מחוץ לבית. "מזג האוויר היה נעים והילדים היו בפנים. פתאום שמענו בום. חשבתי שהילדים נפלו ולקח כמה דקות לעכל מה היה שם. הילדה הגיעה לחבק אותי, מפוחדת, וכל הבית התמלא ברסיסים", היא אמרה. "הקליע עשה סיבוב בתוך הבית והילדה שלי ניצלה בנס. היא לא מזמן עברה ניתוח, ומאוד מפוחדת ובהלם ממה שקרה".
לדברי האם, "זו הפעם הראשונה שזה קורה אצלנו בבית. תמיד שמענו על סיפורים כאלה במקומות אחרים, אבל כשזה בבית זה פחד מוות. הילדה ניצלה בנס, הקליע עבר ליד המצח שלה. היא אומרת לי כרגע 'אמא, בואי נעבור דירה'. באיזה מדינה אין ביטחון בתוך הבתים שלנו?". מיד לאחר שחרורה של הילדה מבית החולים, היא הגיעה לתחנת המשטרה כדי למסור עדות.
2 צפייה בגלריה
כוחות מג"ב במחנה הפליטים שועפט
כוחות מג"ב במחנה הפליטים שועפט
כוחות מג"ב בשועפט
הדיווח על המקרה התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 12:13. חובשים ופרמדיקים של הארגון העניקו לילדה טיפול רפואי ופינו אותה להמשך בדיקות בבית חולים הדסה בהר הצופים במצב קל.
חובש מד"א שמעון זלץ ופרמדיק מד"א נדב ארזי, סיפרו: "כשהגענו, ראינו ילדה בת שבע וחצי בהכרה מלאה, היא הייתה קצת נסערת וסבלה משריטה קטנה בראשה, ככל הנראה מזכוכית שהתנפצה בדלת היציאה לחצר הבית. בדקנו אותה וטיפלנו בפציעה ולאחר מכן פינינו אותה להמשך בדיקות בחדר המיון כשמצבה קל".
המשטרה מסרה מוקדם יותר כי נבדק החשד שהאירוע נגרם בשל ירי תועה. שוטרים הוזעקו למקום, וחוקרי תחנת שפט של מחוז ירושלים פתחו בחקירת נסיבות המקרה. נבדק אם הירי הגיע מהעיירה הפלסטינית ענאתא, אך בדיווחים פלסטיניים צוינה גם האפשרות שהירי בוצע ממחנה הפליטים שועפט - עליו פשטו כוחות מג"ב.