העוקץ המקסיקני: עולה חדש ממקסיקו (32) נעצר על ידי המשטרה לאחר שביצע הונאות סדרתיות בכרטיסי אשראי זרים בהיקף של מאות אלפי שקלים. בין אלו שנפלו קורבן להונאה: בעלי צימר, בית מלון יוקרתי, עמותה שמסייעת לנזקקים ובתי עסק שונים ברחבי הארץ. הצהרת תובע הוגשה נגדו לקראת הגשת כתב אישום בימים הקרובים.
1 צפייה בגלריה
דרכונים שזייף
דרכונים שזייף
אחד הדרכונים שזייף החשוד
(צילום: דוברות המשטרה)
בשבוע שעבר התקבלה בתחנת הראל של מחוז ירושלים תלונה מנציגי בית מלון יוקרתי באזור ירושלים על חשד להונאה. על פי התלונה, במשך תקופה ממושכת התארח בבית המלון אדם שהציג את עצמו כאיש עסקים אמיד מחו"ל, ששילם על השהייה במלון באמצעות מספר רב של כרטיסי אשראי זרים. מיד עם קבלת התלונה המשטרה עיכבה את החשוד, שהיה בתהליך עזיבה של המלון. לאחר שנלקח לחקירה הוא נעצר והועבר להמשך טיפול במחלק ההונאה ביחידה המרכזית.
במהלך החקירה התברר כי מדובר בדפוס פעולה חוזר של עבירות הונאה ומרמה שבוצעו על ידי אותו חשוד. החוקרים איתרו חמישה מקרי הונאה נוספים שהוא ביצע באמצעות כרטיסי אשראי זרים, בעקבות תלונות שהתקבלו בתחנות משטרה ברחבי הארץ, רובן מבעלי עסקים, על כך שבוצעו הזמנות טלפוניות של מוצרים שונים באמצעות מספרי כרטיסי אשראי זרים. בדיעבד, ולאחר התשלום ואספקת המוצרים, התברר לאותם עסקים כי בעלי כרטיסי האשראי שנמצאים בחו"ל לא היו הרוכשים, ושאותו חשוד ביצע את ההזמנות במרמה וללא ידיעתם.
על פי החשד, החשוד ביצע הונאות בשווי כולל של מאות אלפי שקלים, בהם 110,000 ש"ח ששולמו למלון שבו שהה, ארבעה בתי עסק שמהם רכש סיגריות, מזון, תכשיטים, כרטיסים להופעה של הזמר עומר אדם ועוד. בנוסף התברר כי לפני שהותו במלון שהה זמן רב בצימר באזור השרון, וגם במקרה הזה הוא שילם בכרטיסי אשראי שאינם שלו.
עוד התברר בחקירה כי החשוד הונה עמותה שמסייעת לנזקקים, בהיקף של עשרות אלפי שקלים. על פי החשד, הוא הציג מצג שווא שהוא מגייס כספים רבים מתורמים בחו"ל עבור העמותה והעביר לה מספרים של כרטיסי אשראי זרים מחו"ל בטענה שמדובר בכרטיסי תורמים. כרטיסים אלה חויבו על ידי העמותה בסכום של כ-140,000 שקלים, ובתמורה היא שילמה עשרות אלפי שקלים לצרכיו השונים של החשוד.
בנוסף, בחקירה התברר כי כבר לפני כעשור שהה החשוד בישראל באשרת תייר זר, ועל פי החשד הוא הונה תלמידי ישיבה בעשרות אלפי שקלים לאחר התחזה לחולה סרטן. בהמשך שב לחו"ל, עד שחזר בשנה שעברה כעולה חדש לישראל ואף קיבל אזרחות ישראלית.
המשטרה מצאה ראיות שקושרות את החשוד לעבירות המיוחסות לו, בין היתר קבצים עם מאות מספרים של כרטיסי אשראי זרים הכוללים גם קוד CVV, תוקף הכרטיסים וכן התכתבויות עם גורם זר ממקסיקו שממנו רכש את הקבצים עם נתוני הכרטיסים ששימשו לביצוע ההונאות, ושייכים לתושבי אמריקה הצפונית והדרומית. כמו כן, חוקרי הימ"ר חשפו חשדות כי החשוד הזמין שני דרכונים מקסיקנים מזויפים עם שמות אחרים כדי לסייע לו בביצוע ההונאות.
מעצרו של החשוד, בן 32 שאינו מתגורר במקום קבוע, הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בירושלים. עם סיום החקירה וגיבוש תשתית ראייתית נגדו על ידי המשטרה, הוארך אמש מעצרו בארבעה ימים נוספים והוגשה נגדו הצהרת תובע לקראת כתב אישום שיוגש נגדו בימים הקרובים על ידי הפרקליטות.