שיחה צפופה עם גלנט, נאום תמיכה מפייס של זוהר, חיוכים וחיבוקים עם שרים אחרים: בזה אחר זו הגיעו אמש (יום שני) ל"אולמי אמדו" בהרצליה שורה ארוכה מאוד של שרים וחברי כנסת מהליכוד, כדי לתמוך בראש רשימת הליכוד בבחירות לרשויות המקומיות בהרצליה - רפי חיים-קדושים, שהורשע בעבר בפלילים.
שמו של קדושים, שריצה בעבר ארבעה עונשי מאסר אחרי שהורשע במעשי אלימות, חטיפה וסחיטה ועסק בניכיון צ'קים בשוק האפור, כבר נקשר בעבר עם חלק מבכירי המפלגה - לאחר שכמה מהם - בהם שר המשפטים יריב לוין והשר במשרד המשפטים דודי אמסלם - הגיעו לאירוע בביתו בחג פורים האחרון.
4 צפייה בגלריה
יואב גלנט שר הביטחון בהרצליה
יואב גלנט שר הביטחון בהרצליה
בשיחה צפופה עם שר הביטחון. גלנט וחיים-קדושים
(צילום: איתן גליקמן)
4 צפייה בגלריה
מירי רגב ומיקי זוהר בהרצליה
מירי רגב ומיקי זוהר בהרצליה
מחויכים. רגב וזוהר, שקרא "לתת הזדמנות לכל אחד"
(צילום: איתן גליקמן)
אמש האירוע נערך כמעט במקביל להפגנת הענק בירושלים, שהתקיימה שעות לפני הדיון הדרמטי בבג"ץ בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות. רבבות מפגינים הגיעו לשם - אך גם האירוע בהרצליה לא נעלם מעין המחאה - ולשם הגיעו הגיעו כ-500 מפגינים נגד הממשלה.
בין השרים וחברי הכנסת שהגיעו לתמוך בחיים-קדושים ניתן למצוא את שר הביטחון יואב גלנט, שר האנרגיה ישראל כץ, שר התרבות והספורט מיקי זוהר, שרת התחבורה מירי רגב, השרה לקידום מעמד האישה מאי גולן ושרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן.
אליהם הצטרפו גם לא מעט חברי כנסת מטעם הליכוד. בין היתר היו אלה יו"ר הקואליציה אופיר כץ, חברת הכנסת קטי שטרית, חבר הכנסת דני דנון וחבר הכנסת דוד ביטן. מרבית חברי הכנסת והשרים העדיפו שלא להתייחס בנאומם לפעיל הליכוד הבולט בעיר - שכעת גם רץ כאמור בבחירות הקרובות באוקטובר, אך אחד שכן התייחס הוא השר זוהר, שטען כי חיים-קדושים "חזר בתשובה".
4 צפייה בגלריה
ישראל כץ בהרצליה
ישראל כץ בהרצליה
גם שר האנרגיה כץ הגיע
(צילום: ניצן דרור)
4 צפייה בגלריה
גלית דיסטל בהרצליה
גלית דיסטל בהרצליה
ושרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן
(צילום: איתן גליקמן)
הוא קרא להצביע לרפי - ואמר כי "צריך לתת הזדמנות לכל אחד". "תצביעו לרפי, הוא ראוי. יש אנשים שקמים מהסיטואציה הלא פשוטה שהיו בה - וצריכים לתת הזדמנות לכל אחד. רפי עושה חסדים למען תושבי העיר. תתמכו בו", הוסיף.
התיעוד של שר המשפטים מחודש מרץ האחרון מחובק עם חיים-קדושים גרם לסערה בשעתו - ולאחר מכן התברר שמלבדו היו באותה מסיבת פורים בכירים רבים מהליכוד. גורמים בעיר העידו אז כי חיים-קדושים הפך להיות שחקן מרכזי בסניף הליכוד בהרצליה, וכבר אז הריצו אותו להיות מועמד המפלגה למועצת העיר. "הוא היה גם השושבין להכנסת חברי המועצה מהימין לקואליציה במועצת העיר, במקומם של חברי המועצה מהשמאל".
גורמים בהרצליה סיפרו כי "הוא פקד מאות בני אדם למרכז הליכוד בעיר, וכך השתלט על הסניף ותפס מעמד במפלגה. הוא כבר תקופה מנסה להכניס את עצמו לעירייה, אך עד כה ללא הצלחה". לדבריהם, "משפחתו מוכרת בעיר כבר עשרות שנים כמשפחת פשע, וכנראה שיש פרויקטים בעיר שמתעכבים בגלל שהם השתלטו עליהם. המשפחה מתגוררת בשכונת שביב ואין אחד שלא חושש מהם".
חברת מועצת העיר דנה אורן-ינאי, ממובילות מטה המאבק הדמוקרטי בעיר, מסרה: "החיבור בין עבריין מורשע, שמתמודד על מקום במועצת העיר ומכוון לתפקיד סגן ראש העיר, לבין מפלגת מחריבי הדמוקרטיה הישראלית, הוא תמרור אזהרה בוהק לא רק לתושבי הרצליה - אלא לכל אזרח ישראלי. זה התחיל כאן ובקרוב אצלכם. על הציבור הליברלי לצאת בהמוניו ולהצביע, כדי לדלל את כוחם של כוחות האופל שמנסים להשתלט על הערים שלנו".
בנו של חיים-קדושים, ישראל חיים, הורשע בעבר בירי לעבר איש העסקים אלי טביב בכפר שמריהו הסמוכה, וריצה גם הוא עונש מאסר בפועל. לפני כמה חודשים הוא נעצר פעם נוספת יחד עם אנשים נוספים בחשד לסחיטה באיומים של פקח שרשם להם דוחות.
פורסם לראשונה: 22:18, 11.09.23