משפט נתניהו המשיך היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. במהלך הדיון העיד דני יופה, שהיה אחד מהחוקרים בתיקי 1000 (המתנות) ו-2000 (שיחות נתניהו-מוזס), שבהם נאשם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעבירות של מרמה והפרת אמונים. בתיק 2000 נאשם גם נוני מוזס בהצעה והבטחת שוחד.
תחילה, העיד החוקר לשעבר יופה במסגרת תיק 1000. הוא סיפר על החקירה של הדס קליין, העוזרת האישית של המיליארדר ארנון מילצ'ן, ועל כך שהמשטרה הסתייעה בה כדי להשיג ראיות - קבלות לרכישת סיגרים ושמפניות של איש העסקים. העד הסביר שהסתייעות בעדים לקבלת מסמכים היא דבר לגיטימי שנעשה בעבר: "אם יש עד שסומכים עליו, אין שום בעיה. נסינו לאתר כל הספקים שמהם נרכשו אותם טובין. הדס העלתה שם של חנות וניסינו לאתר את אותם מסמכים, לראות מה באמת נרכש".
2 צפייה בגלריה
דני יופה
דני יופה
"לא נתנו לחקור את ראש הממשלה ורעייתו במקביל". יופה
(צילום: גלעד מורג)
את החקירה הנגדית ניהל עו"ד עמית חדד, שמייצג בתיק יחד עם עו"ד ישראל וולנרמן את ראש הממשלה. יופה סיפר לו על תפקידו בצוות החקירה: "הייתי הכי קרוב לחוקר (הבכיר) מומי משולם. הוא אסף חוקרים. הייתה מגמה שלא יהיו אנשים מתיק המעונות, שלא יגידו שיש דעה קדומה ומישהו שרודף כביכול את ראש הממשלה". עו"ד חדד העיר: "ראינו חוקרים משם שכן היו בתיק".
יופה הסביר: "רוני ריטמן (מפקד להב 433) לא היה בלופ ולא היה עסוק בזה. כמו שחשבו שהמפכ"ל עסק בעניין. את המפכ"ל ראיתי אולי פגישה-שתיים. היו דברים שלא התירו לחקור - לא נתנו לחקור את ראש הממשלה ורעייתו במקביל. זה עצבן אותי".
בהמשך ניסה עו"ד חדד למתוח ביקורת על החוקרים ועל רוני אלשיך, ושאל על מעורבות המפכ"ל דאז בתיק. יופה אמר כי "פעם אחת אלשיך בא לישיבה בתל אביב בקרית הממשלה. הייתי שם". עו"ד חדד: "אמנון אברמוביץ' (פרשן חדשות 12) אמר בדיווח בזמנו שאלשיך 'נותן עבודה, קורא מילה במילה, מנחה ומדריך'. כך היה?". יופה השיב: "לא הייתה לו מבחינתי שום נגיעה בתיק. ראיתי אותו פעם במפגש. הוא לא דיבר, לא הנחה אותנו ולא הסביר איך לתשאל שום דבר כזה. הוא לא נתן לי הנחיות לתשאול".
2 צפייה בגלריה
רוני אלשיך
רוני אלשיך
"לא נתן הנחיות". אלשיך
(צילום: עמית שאבי)

על תיק 2000 סיפר יופה כי "החשד היה שלראש הממשלה היו יחסי שוחד עם מוזס. מוזס אמור היה לקבל טיפול בחוק ישראל היום". עו"ד חדד טען: "החשדות נגד מוזס הם מופרכים". יופה הסביר כי "חוק ישראל היום נועד לצמצם את פעילות העיתון, וידיעות אחרונות נפגע מישראל היום (והפצתו בחינם, ג"מ)". עו"ד חדד שאל: "לא הטריד אותך, בזמן שחוקרים טענות מופרכות ביחס לשוחד, שמי שאמור ליהנות ממנו זה ידיעות, והמפכ"ל עושה שם סיור?". השופט שחם העיר לעו"ד חדד כי "אין מה לעשות עם המידע הזה".
עו"ד חדד המשיך, ושאל: "אלשיך אמר בינואר ל'עובדה' שהוא מכיר כל מילה וכל עדות. כך היה. העבירו לו את החומרים?". יופה ענה: "לא. חומרים עברו בנתיב עד למני יצחקי. זה מה שאני מכיר". לאחר מכן התייחס עו"ד חדד לאבי רוטנברג, חוקר משטרה דאז ובן זוגה של אשת התקשורת ג'ודי שלום ניר מוזס, שהיא אחותו של נוני מוזס. הוא שאל האם רוטנברג היה מעורב בתיק 2000, ויופה השיב:" לא מכיר מעורבות שלו בתיק. למיטב זיכרוני, אין לו שום קשר אליו".
עוד הוסיף עו"ד חדד לשאול על הקשר של רוטנברג עם שלום מוזס, ויופה סיפר שרוטנברג הועבר יחידה לאחר שדיווח על הקשר שרקם איתה. לפי יופה, "היא הייתה עדה בתיק של עיריית רמת גן. בנה נחקר, אבי ישב איתה ושם נוצר הקשר. אבי היה ראש צוות מקביל אלי, היינו חברים והוא שיתף אותי. זה דווח וטיפלו בזה. לא סתם הוא עבר יחידה, זה קרה מאוד מהר. הוא דיווח את זה, אני שכנעתי אותו. אני מדבר על מתי שזה הגיע לידיעתי". (בעבר פורסם שעלתה טענה שהקשר דווח באיחור, התיק במח"ש בנושא נגנז - ג"מ).
יופה נשאל גם על ארי הרו, ראש הסגל של נתניהו ועד המדינה בתיק 2000. לדבריו, "הוא לא היה חשוד בתיק. הוא הגיע מחו"ל והיינו צריכים אותו. החליטו לחקור אותו ב-5:00 בבוקר כדי למנוע שיבוש חקירה, אני מניח שזו פעולה דחופה. זה לא היה המנדט שלי".