מצבה של תמר אהרון (13), שנפגעה אתמול (חמישי) בראשה מירי בקריית ארבע, ממשיך להשתפר - וכעת היא כבר נושמת בכוחות עצמה. אתמול כבר נודע שתמר יצאה מסכנת חיים מיידית, ועברה בהצלחה ניתוח בראשה. מצבה עדיין מוגדר קשה, אך יציב.
בינתיים, בתום בדיקה מודיעינית ובליסטית של הקליע, במערכת הביטחון מעריכים שהירי שפצע את הנערה אמש בקריית ארבע היה עקיף ולא ישיר לעברה. הכוונה היא שלא מדובר באדם שכיוון לראשה של הנערה וירה בה - אלא, למשל, פלסטיני שירה מרחוק לעבר קריית ארבע, או אחד שבדק את נשקו וירה באופן לא מכוון. בשלב זה מדובר בהערכה ראשונית, המאמצים לאתר את היורה נמשכים, וחקירת האירוע טרם הסתיימה.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הירי בקריית ארבע
תיעוד מזירת הירי בקריית ארבע
"להתפלל לרפואת תמר בת נירה". קריית ארבע, אתמול
(צילום: TPS)
ד"ר אסף מנדל מהיחידה לטיפול נמרץ ילדים בהדסה עין כרם מסר כי הנערה כבר מתעוררת בהדרגה, מצבה יציב והיא מוקפת בבני משפחתה. אתמול היא עברה ניתוח שבמהלכו הוצא הקליע מראשה. "היא התעוררה הבוקר, וכרגע נושמת בכוחות עצמה ומתאוששת מבחינה נוירולוגית", אמר מנדל. "היא כבר מתחילה להתעורר וזזה בכוחות עצמה. היא עדיין לא מדברת, אבל יש סימנים חיוביים והכיוון נראה חיובי".
אליהו ליבמן, ראש מועצת קריית ארבע, סיפר הבוקר כי "תמר עם מדדים יציבים, והרופאים שוקלים בעזרת השם גם להעיר אותה ולראות שהיא מגיבה כמו שצריך. היא עדיין מורדמת ומונשמת, וצריך להרבות בתפילות לרפואת תמר בת נירה. נקווה שהיא תצא מהפציעה המורכבת בראשה בשלום".
בינתיים, עדיין נבדק החשד שתמר נפגעה מירי תועה כשהלכה עם אחותה ברחוב, ובדובר צה"ל ציינו כי לא נראה שהאירוע הוא על רקע לאומני - אך העניין נמצא בבדיקה. אחותה סיפרה לצוותים הרפואיים כי הן הלכו ברחוב "ופתאום היא אמרה 'איי' וראו דם מהראש". הירי לעברה בוצע ככל הנראה מעומק השטח בחברון. השתיים הלכו לקופת חולים, ומשם היא פונתה על ידי צוות מד"א לבית החולים הדסה עין כרם כשהיא מחוסרת הכרה.
פרמדיק מד"א נתנאל יאמין וחובשת מד"א טליה אדרי, שטיפלו בבת ה-13 אחרי שנפצעה, סיפרו: "כשהגענו למרפאה ראינו את הנערה מחוסרת הכרה עם פציעה מדממת בגופה כשהצוות הרפואי מעניק לה טיפול רפואי ראשוני. הכנסנו אותה במהירות לניידת טיפול נמרץ תוך כדי טיפול רפואי שכלל חבישות ומתן תרופות ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים כשהיא מורדמת ומונשמת ומצבה קשה".
מועצת קריית ארבע הגדירה את האירוע כ"חשד לפיגוע", והוסיפה: "אנו דורשים מכוחות הביטחון לבצע סריקות ולמצוא את מקור הירי, דמנו לא הפקר". מח"ט יהודה הגיע לזירה במסגרת חקירת האירוע.