בן 17 נרצח הלילה (בין שני לשלישי) ביישוב שלומי. החקירה הראשונית של המשטרה העלתה כי הרצח התרחש אחרי שהתפתח ויכוח על נערה בין בן ה-15 שנעצר לבין הנער המנוח.
בית המשפט השלום בקריות האריך בצהריים בשבעה ימים את מעצרו של הנער החשוד, שמכחיש כי התכוון לקטול את חייו של הנער המנוח - וטוען כי פעל מתוך הגנה עצמית לאחר שהותקף. במקביל, נקבע כי הנער יישלח לבדיקה פסיכיאטרית שבה ייקבע אם הוא כשיר לעמוד לדין.
בעל הפיצרייה שבה עבד הנער שנרצח בשלומי סיפר ל-ynet על החרטה המלווה אותו כשדחה את פגישתו עם הנער, פגישה שאולי יכלה להציל את חייו. "אני לא מפסיק להצטער", אמר שרון זגורי, הבעלים של פיצה "השרון" בישוב שלומי. "הוא רצה לבוא אליי, ואמרתי לו שכבר מאוחר ושנדחה את הפגישה למחר. לצערי זה כבר לא יקרה לעולם".
זגורי סיפר כי הפיצרייה הייתה פתוחה אתמול לסגירה ולניקיון עד אחת וארבעים לפנות בוקר. "עד לשעת הסגירה היו אצלי הנערים, שניהם – הדוקר והנרצח. בשעה 01:45 התקשר אליי הנרצח. הוא נער שאני מאוד-מאוד אוהב אותו, מעריך אותו. הוא אדם טוב, אדם ישר, אדם אמין, אדם שכולו נתינה. הוא עזר בפיצרייה לאחותי בסגירה ובניקיונות מנתינה ולא בעבור שכר. הוא התקשר לשאול אותי אם הוא יכול לבוא, ואני לא מפסיק להצטער שסירבתי. שאמרתי לו שכבר מאוחר ושאני צריך לקום מוקדם בבוקר לקבל סחורה. הצעתי שנדחה את הפגישה למחר, כי הרי אנחנו הרי כל היום ביחד".
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בשלומי
זירת הרצח בשלומי
זירת הרצח בשלומי
(צילום: שמיר אלבז)
4 צפייה בגלריה
שרון זגורי בעל הפיצרייה שהעסיק את הנרצח משלומי
שרון זגורי בעל הפיצרייה שהעסיק את הנרצח משלומי
שרון זגורי, בעל הפיצרייה שהעסיק את הנרצח משלומי
(צילום: עידו ארז)
להערכתו, הוא לא תכנן לספר לו שהוא מאוים בידי החשוד ברצח, שלפיו מוכר כאחד שלא התיישב בסדר יום נורמטיבי. "אני מעורה ומעודכן לגבי הרוצח והנרצח, אני מעורה בחיי היום יום שלהם, כל יום בשנים האחרונות. לא שבוע. שנים. מעורה בסדר היום שלהם. קשה להגיד חברים טובים. הם היו מכרים טובים, וכל יום הם היו ביחד. אחרי שהצעתי שנדחה את הפגישה למחר, הוא אמר לי 'אוקיי, אני הולך לסליחות עם חבר אחר שגם הוא היה בפיצה'. אמרתי לו 'בהצלחה'. חמש דקות אחרי זה הבנתי שהוא כבר לא היה בין החיים".
לדברי זגורי, הנרצח היה בבית הכנסת הסמוך לבית של הנער החשוד, כמו בכל ערב בשבועות האחרונים. "הרוצח קרא לו החוצה ולמרות שהם היו כמה חברים, הוא יצא לבד כי הוא היה בטוח שהוא בא לבקש סיגריה או משהו, אז הוא יצא", סיפר. "הרוצח גנב מעין חרב ארוכה הכניס לו מצד אחד בהפתעה, והיא יצאה מהצד השני, והוא מת במקום".
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בשלומי
זירת הרצח בשלומי
זירת הרצח בשלומי
(צילום: שמיר אלבז)
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בשלומי
זירת הרצח בשלומי
זירת הרצח בשלומי
(צילום: שמיר אלבז)
לפי בעל הפיצרייה, הנרצח היה מוכר כטוב לב. "הנער שנרצח היה חמד של בחור. הוא היה בשלבים מתקדמים של הוצאת רישיון נהיגה וגיוס לצבא", אמר זגורי. "הוא אדם נורמטיבי, אדם נבון. אדם שטוב הלב שלו זו מעלה שאי אפשר לפסוח עליה, הוא אדם אהוב ביישוב, וכולם פשוט אוהבים אותו ברמות – והוא הרוויח את זה ביושר".
"קשה לי לעכל את זה, ולא מסתדר לי לדבר עליו בלשון עבר, במיוחד בגלל שהייתי מהאחרונים שדיברו איתו, דקות מועטות לפני שנרצח", המשיך. "זו אבדה גדולה מאוד. לי באופן אישי וליישוב הקטן הזה בכלל, כי כולם מכירים את כולם פה, וכולם יודעים מי שייך לקטגוריה של הטובים, האדיבים והנעימים - ומי שייך לבעייתיים. הוא לא היה בעייתי, לא חיפש צרות עם אף אחד ולא היה מסוכסך עם אף אחד – בדיוק ההיפך".