כוכב רשת יפני הפך היום (ד') למחוקק הראשון שמודח מהפרלמנט מזה יותר מ-70 שנה, בגלל שלא הגיע למקום עבודתו אף לא פעם אחת. הוא חבר הפרלמנט הראשון שמסולק בגלל העדרות ממושכת
יושיקאזו היגאשיטאני בן ה-51, בעל ערוץ היוטיוב GaaSyy, מתגורר בדובאי. בחודש יולי הוא נבחר לבית העליון של הפרלמנט ("בית היועצים"), כאחד משני הנציגים של מפלגת שוליים שמתמקדת בנושא אחד: רפורמה בתאגיד השידור הציבורי ביפן, NHK. המפלגה, שנקראה בעבר "מפלגת NHK", נוהגת להחליף את שמה לעיתים קרובות למטרת יחסי ציבור, וכעת נקראת "ילדות פוליטיקאיות 48".
1 צפייה בגלריה
יושיקאזו היגאשיטאני
יושיקאזו היגאשיטאני
יושיקאזו היגאשיטאני. נבחר לפרלמנט - ולא הגיע אפילו פעם אחת
(צילום: AP)
מאז שנבחר לפרלמנט לא הגיע היגאשיטאני לאף ישיבה והמשיך לשהות באיחוד האמירויות. הוא טען שאם ישוב הוא עלול להיעצר, בעקבות חקירות שנפתחו נגדו בחשד להכפשה של ידוענים ביפן.
החודש החליטה ועדת המשמעת של הפרלמנט להעניק להיגאשיטאני הזדמנות אחרונה להינצל מהדחה. הוא נדרש להתייצב לישיבה מיוחדת ולהתנצל על העדרותו הממושכת. היגאשיטאני לא הגיע גם לישיבה הזאת. בעמוד היוטיוב שלו היגאשיטאני סיפר שהוא מתכנן לטוס לטורקיה - ולתרום את המשכורת שלו לנפגעי רעידת האדמה הקטלנית שהיכתה במדינה.
אתמול החליט הבית העליון בפרלמנט להדיח את היגאשיטאני, והיום ההדחה הפכה רשמית. מדובר בחבר הפרלמנט הראשון שמודח מאז 1951. היגאשיטאני יוחלף בחבר אחר ממפלגתו.