חוליה של עשרות מחבלים פשטה בשבת בבוקר על מושב יכיני בשער הנגב. בתיעוד ממצלמת אבטחה נראים מחבלי חמאס מגיעים בטנדר, פורקים ומשתלטים על המושב. אחד מהם יורה לעבר שתי צעירות, שתופסות מחסה מאחורי רכב בשער הכניסה למושב.
הכותרת
האשליה, הקונספציה, המחדל והאמת: חמאס תמיד רצה שנקרוס
22:48
בסרטון אחר ממצלמות האבטחה בבארי שבאשכול תועדו חלק מהזוועה שהתחוללה במתקפת חמאס על הקיבוץ בשבת. בסרטון נראים מחבלי חמאס יורים למוות ביושבי רכב, בוזזים אותם, גונבים את המכונית ופורצים איתה את שער הקיבוץ.
החוליה שפשטה על מושב יכיני נכנסה דרך שער צדדי בכניסה משום שהשער הראשי היה נעול. המחבלים רצחו ארבע בני אדם, בהם צעיר בן 18 שהיה אמור להתגייס לצה"ל בעוד חודש וחצי. בהמשך רצחו המחבלים שלושה גברים נוספים, אחד מהם בביתו ואחד מהם בזמן שטייל עם כלבו.
רבש"ץ המושב אריאל זהבי קיבל את הדיווח על פשיטת המחבלים בזמן חופשה בתאילנד. "אני נמצא בתאילנד ורואה על מסך המחשב חוליית מחבלים נכנסת למושב. מיהרתי לבית חב"ד ושם פתחתי חמ"ל. כל מי שיכול היה לעזור לי – עזר. סיפקו לי מחשב, ציוד, טלפונים וכל מה שצריך", סיפר זהבי.
"ראיתי את המחבלים נכנסים למושב ולא האמנתי למראה עיניי", הוא תיאר. "הקפצתי את כל מי שאני צריך. ישבתי בבית חב"ד וניהלתי את כל האירוע מרחוק, עד שמצאתי טיסה חזרה לישראל והגעתי אתמול".
2 צפייה בגלריה
תיעוד ממצלמת האבטחה של מושב יכיני
תיעוד ממצלמת האבטחה של מושב יכיני
חוליית חמאס מגיעה ליכיני. תיעוד ממצלמת אבטחה של המושב
2 צפייה בגלריה
תיעוד ממצלמת האבטחה של מושב יכיני
תיעוד ממצלמת האבטחה של מושב יכיני
מסתתרות מהירי מאחורי הרכב. תיעוד ממצלמת אבטחה של מושב יכיני
במושב יכיני יש 18 חברי כיתת כוננות, אבל בגלל בעיות בירוקרטיות אף אחד מהם לא מחזיק נשק אוטומטי. "בכל האירוע הזה היה רק נשק אוטומטי אחד במושב, שלי, שמישהו לקח", אמר זהבי. "לכל השאר יש אקדחים אישיים אבל מה זה יעזור מול מחבלים עם קלצ'ניקוב?".
לדברי זהבי, "לא רק נשקים חסרים לנו, אלא הרבה מאוד ציוד. זה לא הזמן לדבר על מחדלים, אבל עוד נדבר ונספר על הכול". בסופו של דבר המחבלים שפשטו על יכיני חוסלו על ידי צוותים של ימ"מ וסיירת מטכ"ל שהגיעו למקום. חלקם גם נפגעו בחילופי האש.
קיבוץ בארי ספג אבדות רבות ורבים מתושביו עדיין מוגדרים מנותקי קשר. גם כוחות ביטחון והצלה רבים שהוזעקו נפלו בקרב מול המחבלים. מהעדויות שעדיין מצטברות, מספרים ניצולים כי היו משפחות שהתחבאו במשך שעות בתוך שיחים בחצרות הקיבוץ, וכך ניצלו חייהם. התושבים ששרדו פונו לאזור ים המלח ומנסים לאתר את קרוביהם.