אזרח רוסי-ישראלי הצליח לעלות על טיסה של "סקנדינביאן איירליינס" מקופנהגן ללוס אנג'לס ללא דרכון, ויזה או כרטיס טיסה. כשהגיע לנמל התעופה בארה"ב, ותושאל על-ידי ה-FBI, טען להגנתו כי הוא לא יודע כיצד עשה זאת, ושהוא "לא זוכר איך עבר את האבטחה ללא כרטיס".
בתצהיר של ה-FBI נאמר כי סרגיי ולדימירוביץ' אוצ'יגאבה היה נוסע סמוי בטיסה שיצאה בחודש שעבר מדנמרק לארה"ב. בתשאול שערכה הבולשת הפדרלית לצוות המטוס אמרו העובדים כי במהלך הטיסה אוצ'יגאבה החליף כמה פעמים את מקום הישיבה שלו.
2 צפייה בגלריה
מטוס של סקנדינביין איירליינס
מטוס של סקנדינביין איירליינס
במטוס של "סקנדינביאן איירליינס". הנוסע הסמוי "החליף כמה כיסאות בטיסה"
(צילום: photosounds / Shutterstock.com)
"הצוות הבחין בו מכיוון שהוא התהלך ברחבי המטוס והמשיך להחליף מקומות. בנוסף הוא ביקש בכל פעם שתי ארוחות במקום אחת, ובשלב מסוים ניסה לאכול שוקולד ששייך לצוות", ציטט ה"דיילי מייל" את תצהיר ה-FBI. "הצוות לא ראה את הכרטיס שלו, אך הבחין בכך שהמושב שבו התיישב בפעם הראשונה אמור היה להיות פנוי". בתשאול אמרו אנשי הצוות כי לא זיהו התנהגות חשודה.
אחרי הנחיתה בארה"ב ירד אוצ'יגאבה מהמטוס ככל הנוסעים. בנמל התעופה הבינלאומי בלוס אנג'לס הוא עבר תשאול על-ידי ה-FBI אחרי שלא הציג ויזה או דרכון, וטען ששכח את הדרכון במטוס. כשגרסתו התבררה כשקרית הוא טען שהוא "לא ישן שלושה ימים ולא יודע איך הגיע לכאן".
2 צפייה בגלריה
מטוס של סקנדינביין איירליינס
מטוס של סקנדינביין איירליינס
הנוסע הסמוי טען בתחילה ששכח את הדרכון
(צילום: Photofex_AUT / Shutterstock.com)
ה-FBI ערך חיפוש בתיק של אוצ'יגאבה, ומצא תעודת זהות ישראלית ומסמכים מזהים ברוסית. בחיפוש בטלפון שלו הייתה בין השאר תמונה של לוח הטיסות בנמל בקופנהגן.
אוצ'יגאבה לא היה אמור לעלות על הטיסה מקופנהגן ללוס אנג'לס, ושמו לא הופיע גם ברשימת נוסעים אחרת. רק בנמל התעופה בלוס אנג'לס גילה הצוות של "סקנדינביאן איירליינס" כי הוא הצליח לחמוק מהאבטחה ומבידוק הדרכונים בקופנהגן. בחברת התעופה אמרו: "הנושא מטופל על-ידי הרשויות הרלוונטיות בארה"ב ובדנמרק, ואנחנו לא יכולים למסור פרטים נוספים".