המתיחות נמשכת: אלפי לוחמי צה"ל מ-25 גדודים יתגברו את גזרת יהודה ושומרון במהלך הכיפור, וכבר מהלילה (שלישי) החל הסגר על הפלסטינים שעתיד להסתיים רק מחר בדקה לחצות, בכפוף להערכת המצב. בשעות האחרונות נעצרו תשעה מבוקשים בחשד לפעילות טרור, ולוחמי צה"ל פעלו בשורת ערים וכפרים פלסטיניים והחרימו אמצעי לחימה.
תגבור הגדודים באוגדת איו"ש החל עוד בראש השנה, והלוחמים ייפרסו ביממה הקרובה בכל רחבי השטח, בדגש על גדר ההפרדה, ויתמקדו בהגנה על היישובים הסמוכים ומניעת הסתננויות לשטח ישראל.
רמת המתח והכוננות באוגדה נמצאת ברף העליון בשל התגברות אירועי הטרור. באוגדה ממשיכים במקביל להפעיל לחץ על פעילי הטרור, העיקר בערים הפלסטינים שבצפון השומרון - שכם וג'נין. בימים האחרונים הלוחמים בעמדות באזור נבדקו והנהלים חודדו לקראת היממה הקרובה.

בימים האחרונים נרשמו לא מעט עימותים בין פלסטינים למתנחלים, בעיקר באזור שכם, ובאוגדה חוששים במיוחד מאובדן שליטה על החיכוכים שעלולים להפוך ליומיומיים. הבוקר הופץ תיעוד של תלמידים בבית ספר בכפר חווארה נמלטים ממגרש הכדורגל, ככל הנראה בשל עימותים שפרצו סמוך למקום בין מתנחלים לפלסטינים. במקביל, פלסטינים הבעירו צמיגים בוערים בשל מחאת מתנחלים ליד בית פוריק - וצה"ל פיזר את הפרות הסדר עם אמצעים לפיזור הפגנות.
3 צפייה בגלריה
חוסמים את היציאה משכם
חוסמים את היציאה משכם
המחאה ליד שכם, הבוקר
(צילום: אתמר)
בדומה לאתמול, בשעות הבוקר הגיעו מאות תושבים מהתנחלויות בגב ההר, הפעם עם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', הרב אליקים לבנון וראש המועצה יוסי דגן, אל הכניסות השונות לעיר שכם - ומחו על אירועי הטרור האחרונים.
דגן חזר על דרישתו לצאת ל"מבצע חומת מגן 2" ואמר כי "אם הממשלה לא תורה על יציאה מיידית למבצע רחב היקף, הקורבן הבא והיתום הבא, הם רק עניין של זמן. כל יום שחולף שהממשלה הזו טומנת את ראשה בחול, מקרב אותנו לאסון הבא".
3 צפייה בגלריה
חוסמים את היציאה משכם
חוסמים את היציאה משכם
(צילום: אתמר)
3 צפייה בגלריה
סמוטריץ הגיע למחאה ביציאה משכם
סמוטריץ הגיע למחאה ביציאה משכם
(צילום: מועצת שומרון)
גם סמוטריץ' קרא לצאת למבצע הצבאי ואמר כי "כמתיישבים ומנהיגי ציבור אנחנו לא יכולים לשבת בשקט. ההסלמה הביטחוני מסוכנת ועל הממשלה להורות לצה"ל לצאת למבצע נרחב בשכם ובג'נין למיגור קיני הטרור".
ראשי המתנחלים מחו גם אתמול על הידרדרות המצב הביטחוני וכינסו מסיבת עיתונאים מחוץ לביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין. ראשי המועצות האשימו את הממשלה בכך שהיא לא פועלת בצורה תקיפה מספיק - ואמרו כי אילו הפיגועים וניסיונות הפיגוע היו בתל אביב, ישראל מזמן הייתה מכריזה על מבצע צבאי ברשות הפלסטינית. גם ביום חמישי צפויה הפגנה מחוץ לביתו של גנץ.