4 צפייה בגלריה
לחיצת היד בין ננו גינזבורג ומהראן שאהינטאב
לחיצת היד בין ננו גינזבורג ומהראן שאהינטאב
"מסר למנהיגים". גינזבורג והמאמן האיראני
(צילום מסך)
נבחרת צ'כיה בכדורסל, שאותה מאמן הישראלי רונן (ננו) גינזבורג, פתחה לפנות בוקר (יום א') את משחקיה בטורניר האולימפי עם ניצחון 78:84 על נבחרת איראן. למרות הניצחון המרשים, הזרקור הופנה דווקא אל המפגש בין המאמן הישראלי לבין המאמן האיראני מהראן שאהינטאב. השניים לחצו ידיים בפתח המשחק, ובסיום, סיפר גינזבורג ל-ynet, הם גם שוחחו קצת על כדורסל.
"זה היה משחק מיוחד, לא הרבה ישראלים זוכים לזה", סיפר המאמן הישראלי. "לחצתי לו את היד לפני תחילת המשחק, ובסוף גם דיברנו קצת על כדורסל. אני מקווה שיש לו לאן לחזור. אולי זה גם מסר למנהיגים".
4 צפייה בגלריה
ננו גינזבורג, מהראן שאניטאב
ננו גינזבורג, מהראן שאניטאב
ננו גינזבורג מהראן שאהינטאב, לפנות בוקר
(צילום: רויטרס)
גינזבורג, שמאמן את נבחרת צ'כיה כבר שמונה שנים, אמר כי המפגש הראשון ביניהם התקיים כשעה לפני תחילת המשחק – כשהשחקנים עלו להתחמם. "איך שנכנסתי לאולם הייתי צריך לעבור דרכו. הושטתי לו את היד והוא לחץ לי אותה. אני חושב שמבחינתם ברגע שאני משחק תחת דגל אחר, הגישה שונה. אני יכול לומר שהוא היה מאמן יותר נחמד ממאמנים אחרים ששיחקתי איתם לפני כן".
בסיום המשחק נרשמו שוב לחיצות ידיים בין המאמנים – וגם שיחה קצרה. כמה שחקנים איראנים גם לחצו את ידו של גינזבורג, אבל חלק בחרו שלא. "לחצתי את היד לארבעה-חמישה שחקנים שלהם. כנראה שלחלקם פחות התאים ללחוץ לי את היד", הוא אמר.
4 צפייה בגלריה
שחקני צ'כיה ואיראן
שחקני צ'כיה ואיראן
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
לחיצת היד בין גינזבורג ושאהינטאב
לחיצת היד בין גינזבורג ושאהינטאב
(צילום מסך)
הניצחון של הצ'כים על איראן מותיר להם סיכויים להעפיל לשלב הבא מהבית הקשה שבו משחקות גם נבחרות ארה"ב וצרפת. גינזבורג אמר שהוא מאמין שזה אפשרי, כל עוד הוא והשחקנים יצליחו לנצח את צרפת. הוא גם ביקש לברך את לוחמת הטאקוונדו אבישג סמברג על הזכייה במדליה: "כל מדליה שאנחנו משיגים זה הישג גדול. אני מקווה שיהיו עוד מדליות כי בסך הכול למדינה בסדר גודל שלנו אנחנו צריכים עוד מדליות".
הפגישה בין גינזבורג לבין המאמן האיראני היא לא הפגישה הראשונה בין מאמן ישראלי למאמן מהרפובליקה האיסלאמית. ב-2012, דייויד בלאט שאימן את נבחרת רוסיה פגש את איראן וניצח אותה בדרכו אל מדליית הארד. עם זאת, לאור השורשים האמריקניים שלו, סביר להניח שהאיראנים העלימו עין מאזרחותו הישראלית. גינזבורג הוא הישראלי השלישי בסך הכול שמאמן נבחרת כדורסל באולימפיאדה. קדמו לו רלף קליין עם מערב גרמניה ודייויד בלאט שאימן את רוסיה.