הן רק רצו לבלות בחוף - אבל תמונותיהן בבגדי ים הועברו בשידור חי באתר אינטרנט: מצלמה שהותקנה בחוף מרידיאן בחיפה, אחת מרבות שהותקנו בחופים, הקרינה לגולשים באתר ברשת תמונות בתקריב של מבלים בחופים - בעיקר נשים - ולעיתים גם ללא טשטוש הפנים. לאחר פניית ynet הוסרה המצלמה מהאתר שבו הופיעה.
ברחבי הארץ מותקנות מצלמות שמצלמות על החופים והטיילת והן נועדו בעיקרן לתת תמונת מצב על מזג האוויר, הרוח והגלים בשביל גולשים, דייגים וחובבי ספורט ימי. מצלמות אלו הן לרוב סטטיות ומכוונות כל העת לעבר הים או החוף.
חברת "סי סקול", המפעילה את המצלמה בחוף מרידיאן בחיפה, אפשרה לגולשיה באתר לכוון את המצלמה בעצמם, מה שגרם ככל הנראה לפחות לאחד המשתמשים להתמקד בנשים על החוף, ולהפר בגסות את פרטיותן. פניהן גם נחשפו לעיני כל, למרות שהן אמורות להיות מטושטשות.
2 צפייה בגלריה
המצלמות בחוף מרידיאן בחיפה
המצלמות בחוף מרידיאן בחיפה
התמקדו בנשים בבגד ים, ללא ידיעתן. המצלמות בחוף מרידיאן בחיפה
ש', (61) פנסיונרית מאופקים, רק רצתה לצפות בחוף הים דרך המצלמות. היא נכנסה דרך אתר beachcam, שמרכז את מצלמות החוף בכל הארץ, אך להפתעתה גילתה כי במקום לצפות בחוף, מצלמת חוף מרידיאן מתמקדת בנשים באופן מחפיץ. "זה תקופה של חודשיים שאני צופה במצלמות הללו ושמתי לב שבימים חמים, כשנשים מגיעות לחוף, מישהו מזיז את המצלמה על הנשים ומתמקד בהן ובאיבריהן".
"זה הטריד אותי כי הרגשתי לא נעים בשבילן", סיפרה, "משהו מבפנים אמר לי שזה לא אמור להיות ככה. לא הייתי רוצה להיות בים ושמישהו יצלם אותי ויתמקד בי וכל אחד יכול לצפות בזה". ש' החלה בבירורים, פנתה למלון מרידיאן ולעיריית חיפה, אך שם אמרו לה כי לא מדובר במצלמות שלהם. "ניסיתי גם להשיג את המשטרה בחיפה, אך גם אותם לא הצלחתי להשיג. רציתי שמישהו יעזור לי כי הרגשתי שאני מציצנית שמשתפת פעולה עם סוטה".

כל אזרח יכול להתקין מצלמה ולתצפת על אחרים?

על פי הרשות להגנת הפרטיות, כל המצלמות המופעלות על ידי גופים פרטיים וציבוריים כפופות להוראות חוק הגנת הפרטיות. כשהצילום הוא לצרכי עסק או ארגון הוא כפוף להוראות נוספות המפורטות בהנחיית ראש הרשות להגנת הפרטיות. כי בנסיבות מסוימות גם צילום ברחוב וברשות הרבים פוגע בפרטיות, ואז אסור לבצע אותו אלא אם מתקיימים התנאים הקבועים בחוק, כקיומו של אינטרס לגיטימי כבד משקל וצמצום למינימום של הפגיעה בפרטיות.
מהרשות להגנת הפרטיות נמסר: "כל גוף המפעיל מצלמות במרחב הציבורי כפוף להוראות כל דין לרבות חוק הגנת הפרטיות והנחיית הרשות בעניין שימוש במצלמות אבטחה ומעקב. במקרה של חשש לפגיעה בפרטיות כתוצאה מצילום במרחב הציבורי, ניתן לפנות לרשות להגנת הפרטיות. יצוין כי הרשות פנתה לחברת beachcam לשם בחינה ראשונית של נושא השימוש במצלמות בחוף מרידיאן, האחריות להפעלתן, מטרת השימוש בהן וכיו"ב.
"בשלב זה, לאחר קבלת תגובה ראשונית של החברה, שוקלת הרשות את המשך הבחינה אל מול הגורם הרלוונטי המפעיל את המצלמות בחוף מרידיאן כדי לוודא שהשימוש בהן נעשה בהתאם להוראות הדין. בתום הבחינה וככל שיתברר כי השימוש אינו כדין וכי יש חשש לפגיעה בפרטיות המצולמים, תשקול הרשות את המשך פעילותה אל מול הגורם המפעיל את המצלמות".
מחברת "סי סקול" נמסר: "את מצלמת החוף התקנו במשרדי בית הספר ללימודי שייט כשירות חינמי לגולשי הגלים, לדייגים, לחובבי מזג האוויר ולכל מי שמתעניין בספורט ימי. תחזוקת המצלמה עולה כסף רב וניתנת כשירות חינמי, אולם חלק מהגולשים משתמשים בה למטרות לא ראויות ולכן ביטלנו את האפשרות של השליטה של הגולשים. ננסה להפעיל מערכת שתאפשר תקריב על הים אבל לא תאפשר תקריב על החוף".
מחברת beachcam.co.il, שבאתר שלה מופיעות מצלמות חוף המעבירות שידור חיים לציבור, נמסר: "מרגע היוודע לנו על הפרת המדיניות, הוסרה המצלמה מהאתר".