בית המשפט המחוזי בנצרת גזר היום (רביעי) 19 שנות מאסר על חיים רחמים, מוהל מעפולה, שהורשע בביצוע עבירות מין חמורות בבתו מאז שהייתה בת שלוש ועד גיל 13.5.
הקורבן היא בתו השישית מתוך תשעה ילדים של הנאשם. על פי הכרעת הדין הוא נהג לבצע בה מעשי אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים לעיתים קרובות. כתב האישום נגדו הוגש ב-24.1 בשנה שעברה, אלא שבדיון הראשון בתיק שנקבע ל-14.2 התברר כי הנאשם עזב את הארץ יום קודם לכן. נגד רחמים הוצא צו מעצר והוא נעצר באוקראינה, הוסגר לישראל ב-11.5 מאז הוחזק מאחורי סורג ובריח.
3 צפייה בגלריה
חיים רחמים נעצר
חיים רחמים נעצר
חיים רחמים נעצר באוקראינה. נשלח למאסר ממושך
הפרקליטות עמדה בטיעוניה על הצורך להטיל על הנאשם עונש מאסר ממושך וארוך, באופן שישקף את הנזק הכבד שגרם הנאשם לבתו המתלוננת וישקף גם את סלידת החברה ממעשיו המכוערים והמבזים.
עו"ד עינת גוטסמן מפרקליטות מחוז צפון ציינה: "הנאשם ניצל את תלותה ואהבתה של המתלוננת כלפיו כדי לספק את יצריו, תאוותו ודחפיו המיניים תוך שהוא פוגע בה בביתה, ומסב לה כאב פעם אחר פעם. הנאשם הגדיל ועטף את מעשיו, לכאורה, באהבה יתרה וביראת שמים, כאילו מדובר במעשים נורמליים המותרים בחסות האל. בגיל 29, כאשר המתלוננת לא יכולה הייתה לשאת עוד את המשא הכבד שרבץ עליה, התלוננה במשטרה".
השופטת רננה גלפז-מוקדי ציינה בגזר הדין שהנאשם היה מודע היטב לחומרת המעשים ולכיעורם ויכול היה בכל שלב לאורך התקופה הארוכה, לחדול מהם.
עוד הוסיף בית המשפט ש"המעשים בוצעו בצל קורת ביתם של הנאשם והמתלוננת. המקום שאמור היה להיות המוגן ביותר עבור הקורבן הפך בבת אחת למלכודת. המעשים בוצעו במשך כעשור בתדירות יומיומית, בימים ובלילות. הנאשם, במעשיו, גזל מבתו את שנות ילדותה, את תמימותה, את הזכות לגדול בביטחון, את הזכות לשלמות גופה ונפשה, ברוע וללא רחמים, הוא פגע בה פגיעה קשה, אשר באה לידי ביטוי בכל מישורי חייה, לאורך שנים רבות".
3 צפייה בגלריה
עו"ד עינת גוסטמן
עו"ד עינת גוסטמן
עו"ד עינת גוטסמן. "הנאשם עטף את מעשיו ביראת שמיים לכאורה"
(צילום: שרון צור)
למרות הזמן הרב שעבר מאז ביצוע העבירות, החליט בית המשפט שמקומו של הנאשם מאחורי סורג ובריח ולמשך תקופה ארוכה. "העונש משקף את סלידת החברה מעבירות מין במשפחה, ואת המסר הברור כי יש להגן על קטינים מפני עבירות שכאלו ולהעניש בחומרה את מי שבוחר לבצען", נכתב בגזר הדין. בנוסף לעונש המאסר בפועל, נגזרו על רחמים 18 חודשי מאסר ופיצוי כספי לנפגעת העבירה.
רס"מ אורית תורג'מן, חוקרת עבירות מין בכירה במחוז הצפוני, סיפרה: "ההתנהלות מול הצעירה הייתה מקצועית, מדודה, אחראית ובקצב שלה. פגשתי אותה כמה פעמים והתלונה הבשילה בקצב שנתנה לנו. לא דחקנו בה, כדי לסייע לה להעביר את התלונה בדרך שהיא רוצה. במשך חודשים ניהלנו את תיק החקירה ואספנו ראיות ועדויות נגד האב.
הוצאנו צווים שיסייעו לנו להתחקות אחר תנועותיו בכל העולם, כולל קשר רציף עם האינטרפול. לאחר שניהלנו אחריו מרדף בינלאומי ארוך וקשה הצלחנו לאתר אותו לפני כמה שבועות בעיר אומן שבאוקראינה. הוא נטמע בתוך הקהילה החרדית הגדולה שחיה שם. חברי הקהילה לא ידעו לדעתי שמדובר בנאשם בתיק עבירות מין מהקשות שקיימות. הוא הרגיש שהוא בטוח, ייתכן שחשב שבגלל המלחמה באוקראינה והמרחק, משטרת ישראל לא תגיע אליו".
3 צפייה בגלריה
שופטת רננה גלפז
שופטת רננה גלפז
השופטת רננה גלפז. "הנאשם היה מודע לכיעורם של מעשיו"
(צילום: גיל נחושתן)
עו"ד סופי גרניט, שמייצגת את נפגעת העבירה מטעם הסיוע המשפטי, מסרה בתגובה: "זה אחד התיקים הקשים שטיפלתי בהם, מדובר בעבריין מין סדרתי שתוקף את בתו במשך 10 שנים מאז היותה פעוטה. גזר הדין משמעותי ומרתיע, בית המשפט קיבל כמעט במלואה את עמדת הפרקליטות, ואף שמדובר בתלונה שהוגשה בחלוף שנים רבות, בית המשפט גזר עונש חמור על הנאשם. המתלוננת מודה לפרקליטות ולמשטרה על העבודה המסורה בתיק, שגם אחרי שהנאשם נמלט מאימת הדין לאוקראינה עשו הכל כדי להחזירו לכלא. היא קיבלה את הצדק שמגיע לה".
עו"ד תמי אולמן המייצגת את המוהל מסרה בתגובה: "הגענו להסדר טיעון לגבי תיקון כתב האישום והורדת סעיפי אישום אחרים. הוא לקח אחריות על מעשיו. מדובר במוהל מוכר וידוע בארץ ובחו"ל שניהל אורח חיים נורמטיבי עד למעצרו".
הקורבן ניהלה מגיל צעיר יומן אישי שבו כינתה את אביה "הרוצח של הנפש שלי". היא חשפה את הזוועות שעברה לפני כשנתיים וחצי כשניגשה להתלונן במשטרה. אביה הכחיש תחילה את המיוחס לו, אך בסופו של דבר הודה במעשיו השפלים.